Viparita karani

Palauttava joogaharjoitus auttaa saamaan unen päästä kiinni.

Harjoite

  • Aseta rullattu joogamatto, pyyhe tai muu tuki noin 15 sentin päähän seinästä.
  • Istu joogamatolle. Laskeudu selällesi ja nosta jalat ja peppu seinää vasten.
  • Paina peppu seinään saakka niin, että rullattu matto tai pyyhe jää ristiselän alle.
  • Laske kädet pään sivuille ja rentoudu. Viivy asennossa niin kauan, että tunnet rentoutuneesi kauttaaltaan.

Vaikutus

  • Kyseessä on rentouttava ja palauttava liike, joten se sopii erityisen hyvin yöunille valmistautumiseen.
  • Venytys rentouttaa vartalon etupuolta ja niskaa ja panee veren virtaamaan.
  • Liike tehostaa hengitystä ja rauhoittaa sekä kehoa että mieltä.

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background