Viparita karani

Palauttava joogaharjoitus auttaa saamaan unen päästä kiinni.

Harjoite

  • Aseta rullattu joogamatto, pyyhe tai muu tuki noin 15 sentin päähän seinästä.
  • Istu joogamatolle. Laskeudu selällesi ja nosta jalat ja peppu seinää vasten.
  • Paina peppu seinään saakka niin, että rullattu matto tai pyyhe jää ristiselän alle.
  • Laske kädet pään sivuille ja rentoudu. Viivy asennossa niin kauan, että tunnet rentoutuneesi kauttaaltaan.

Vaikutus

  • Kyseessä on rentouttava ja palauttava liike, joten se sopii erityisen hyvin yöunille valmistautumiseen.
  • Venytys rentouttaa vartalon etupuolta ja niskaa ja panee veren virtaamaan.
  • Liike tehostaa hengitystä ja rauhoittaa sekä kehoa että mieltä.

    No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

    KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
    Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
    Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

    • 10–30 min treenivideot
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
    • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

    Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


    Newsletter background