Lue myös

Nainen joogaa

Vene

Venytys selinmakuulla

Rentouttava koko kehon venytys makuuasennossa.

perjantai 30. tammikuuta 2015 teksti P. Olsen

Harjoite

  • Käy selinmakuulle kädet pään yli ojennettuina. Venytä sisään hengittäessä koko kehoa, koukista nilkkoja ja työnnä kantapäitä poispäin. Paina lantiota kevyesti alustaan. Venytä – venytä – venytä.
  • Lopeta venytys ulos hengittäessä. Hengitä sisään ja venytä oikeaa kättä sekä jalkaa.
  • Pidä nilkat yhä koukussa ja työnnä edelleen kantapäitä mahdollisimman kauas. Venytä – venytä – venytä.
  • Hengitä ulos, lopeta venytys ja hengitä taas sisään. Venytä tällä kertaa kehon vasenta puolta ja ojenna vielä sen jälkeen koko keho kerran suoraksi.


Vaikutus

  • Venyttää koko kehoa ja vähentää lihasten jännitystiloja.
  • Varsinkin selkä kaipaa usein oikaisemista ja venyttelyä ennen yöunia.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee