Helminauha

Liikkuvuutta selälle ja rentoutta vartaloon.

Harjoite

  • Asetu selällesi ja paina jalkapohjat alustaan niin lähelle peppua kuin kykenet. Pidä jalat lantion leveydellä.
  • Vie kädet vartalon sivuille kämmenet alustaa vasten.
  • Jännitä pakaroita sekä takareisiä ja paina käsiä lattiaan samalla, kun nostat lantion ilmaan ja nouset siltaan hartioiden varaan. Tee liike reisi, ja pakaralihaksilla.
  • Risti sormet vartalon alla ja vedä vielä hartioita vartalon alle niin, että vartalo on täysin hartioiden varassa.
  • Hengitä syvään kolme kertaa ja vie sitten kädet vartalon sivuille.
  • Laske selkä hitaasti lattiaan hartioista alkaen nikama nikamalta ja hengitä samalla rauhallisesti ulos.
  • Selkänikamat pitäisi laskea alustaan kuin helminauha. Toista liike 2–3 kertaa.

Vaikutus

  • Selkä notkistuu
  • Vartalo rentoutuu. Varsinkin pallean alla oleva hermopunos rentoutuu, ja juuri sitä stressi ja huolet kuormittavat pahimmin.
  • Harjoitus helpottaa hengittämistä aina syvälle palleaan saakka.

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background