Terve nainen juo teetä sohvalla.
Vahva vastustuskyky

Parhaat vinkit vastustuskyvyn buustaamiseen – erityisesti talviaikaan.

Näin vahvistat vastutuskykyäsi

Kehosi immuunijärjestelmä on vahvin aseesi bakteereja ja viruksia vastaan, joita kohtaat päivittäin. Lue täältä, kuinka annat kehollesi parhaat mahdolliset edellytykset pitää taudit loitolla.

keskiviikko 14. huhtikuuta 2010 teksti J. Langer

Immuunijärjestelmä on kehon vahvin ase puolustuksessa bakteereja ja viruksia vastaan, ja sille on käyttöä joka ikinen päivä. Esimerkiksi flunssa haastaa sen joka vuosi muuttuvilla muodoillaan, jotka leviävät ihmisten keskuudessa tehokkaasti.

Kuumetta, ruokahalun heikkenemistä ja koko kehon jomotusta aiheuttava flunssa tarkoittaa parhaassa tapauksessa muutaman päivän heikkoa oloa, mutta pahimmassa tapauksessa se voi olla hengenvaarallinen, jos potilas on muutenkin heikossa kunnossa.

Haaveiletko vähemmästä sairastelusta ja vahvemmasta vastustuskyvystä? Syö näitä 8 ruoka-ainetta.

Bakteeri- tai virustartunnan voi toki huonolla tuurilla saada, vaikka huolehtisi terveydestään ja nauttisi elämästä. Mutta sairauksien estämiseen on olemassa muutamia kotikonsteja.

Alla annamme vastustuskykyä vahvistavia neuvoja, jotka paitsi toimivat, ovat myös mukavia toteuttaa. Niiden avulla voit välttää rasittavia sairauspoissaoloja ja harmillisia treenikatkoja.

Iskikö nielutulehdus tai angiina? Tässä neuvot sairauden selättämiseen.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Kuinka usein teet ruokaa itse?

KUNTO PLUS suosittelee