Viljatuotteiden ja pähkinäannosten kalorit

Pähkinöiden, manteleiden ja jopa leipäannosten energiasisältöä saattaa olla hankala arvioida.

torstai 30. tammikuuta 2014 teksti KUNTO PLUS

Näin näet eri tuotteiden annoskoot:

Siirry tuotteesta toiseen napsauttamalla nuolta yllä näkyvän kuvan reunassa tai sen alla olevaa pikkukuvaa.

KUNTO PLUSsan havainnollisten kuvien avulla opit arvioimaan viljatuotteiden ja pähkinöiden energiasisällön.

Lesemurot 1. 50 kcal = 14 g 2. 100 kcal = 27 g 3. 150 kcal = 41 g 4. 250 kcal = 68 g 5. 500 kcal = 135 g

Kokojyväruisleipä 1. 50 kcal = 25 g 2. 100 kcal = 49 g 3. 150 kcal = 74 g 4. 250 kcal = 123 g 5. 500 kcal = 245 g

Kaurahiutaleet 1. 50 kcal = 14 g 2. 100 kcal = 27 g 3. 150 kcal = 41 g 4. 250 kcal = 68 g 5. 500 kcal = 137 g

Täysjyväpasta (keittämätön) 1. 50 kcal = 14 g 2. 100 kcal = 28 g 3. 150 kcal = 42 g 4. 250 kcal = 70 g 5. 500 kcal = 140 g

Riisi 1. 50 kcal = 14 g 2. 100 kcal = 27 g 3. 150 kcal = 41 g 4. 250 kcal = 68 g 5. 500 kcal = 137 g

Mantelit 1. 50 kcal = 9 g 2. 100 kcal = 19 g 3. 150 kcal = 28 g 4. 250 kcal = 47 g 5. 500 kcal = 95 g

Suolapähkinät 1. 50 kcal = 8 g 2. 100 kcal = 16 g 3. 150 kcal = 24 g 4. 250 kcal = 40 g 5. 14 kcal = 80 g

KUNTO PLUS suosittelee
Saatko liikaa kaloreita päivän mittaan? Fooddiary.fi tarjoaa innostavia ja kevyitä ruokaohjeita, ja sen avulla saat nopeasti käsityksen ruokavaliostasi ja kaloriensaannistasi.
Kokeile Fooddiary.fi 5 päivää ilmaiseksi

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee