6 askelta juoksemisen iloon!

Aseta juoksutreenille tavoite

Kun pidät tavoitteen mielessäsi, jaksat treenata!

tiistai 11. maaliskuuta 2014 teksti KUNTOPLUS

Lenkkeily muistuttaa usein laihdutuskuuria: alkuinnostus kestää pari viikkoa, ja sitten into lopahtaa.

Hyvät suunnitelmat väljähtyvät helposti, sillä aivot eivät yksinkertaisesti kykene pitämään motivaatiota yllä, jos niille ei koko ajan muistuteta, miksi treeni on tärkeää.

Juoksemiselle täytyy siis asettaa selkeä ja kunnianhimoinen tavoite. Ilmoittaudu vaikkapa johonkin alkukesän juoksutapahtumaan yhdessä ystävien kanssa. Pieni ryhmäpaine pitää motivaatiotasta huolta.

Mieti myös, miksi haluat hyvään kuntoon? Miksi se on tärkeämpää kuin ylitöiden tekeminen, television katselu, lasten noutaminen aiemmin hoidosta tai puoli tuntia pidemmät yöunet? Kirjoita syy muistiin, ripusta se jääkaapinoveen, käytä sitä näytönsäästäjänä, puhu siitä ja muista se!

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Kuinka usein teet ruokaa itse?

KUNTO PLUS suosittelee