Kasvisruokaa illallisella

Haluaisitko syödä päivän aterioilla vähemmän lihaa mutta mietit, miten se onnistuisi? Jos ruokavalion muuttaminen kasvispainotteisempaan suuntaan vaikuttaa vaikealta, voit kokeilla käytännön vinkkejämme, joilla pääset hyvin alkuun.

Pinaattilasagne

KASVISLASAGNEN voi täyttää vaikkapa pinaatilla tai muilla kasviksilla. Jos syöt kalaa, kokeile lohta lasagene täytteenä.

© iStock

Moni haluaisi vähentää lihansyöntiä päivän aterioilla. Illallisen muuttaminen lihattomaksi saattaa olla suurin haaste, sillä monien lempiruokiin kuuluvat lihapullat, spagetti ja jauhelihakastike, makaronilaatikko ja lasagne. Nämäkin ruuat on kuitenkin mahdollista valmistaa ilman lihaa kasviperäisten proteiinilähteiden avulla.

Vähennä punaisen lihan määrää viikon aterioilla

Aloita pitämällä kaksi kasvisruokapäivää viikossa. Kun olet tottunut muutokseen, voit lisätä kasvispäivien määrää.

Hyvä vinkki!

Kokeile tehdä lempiruokasi ilman lihaa. Tarjoile lihapullien sijaan kasvispullia, keitä spagettikastike linsseistä, käytä makaronilaatikkoon kaura­- tai maitopohjaisia muruja tai tee maukas pinaattilasagne.

6 faktaa lihankorvikkeista

Artikkeli on ilmestynyt aiemmin KUNTO PLUS -lehden numerossa 16/2019.

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background