Litteävatsainen nainen istuallaan
© wichman+bendtsen

Litteä vatsa kahdeksassa viikossa

Kiinteä ja litteä vatsa on varmasti monen tavoitteena. Vatsatreeniohjelmallamme voit saada näkyviä tuloksia jo 4 - 8 viikossa.

sunnuntai 6. maaliskuuta 2016 teksti Marianne Korsgaard

Treenillä kohti litteämpää vatsaa

  • Esittelemme kaksi tehokasta vatsatreeniohjelmaa: molemmissa on neljä toiminnallista harjoitusta, jotka tehdään räjähtävästi niin, että syke nousee ja energiankulutus kasvaa.
  • Pidä treenipäivien välissä aina lepopäivä ja vaihtele treenipäivinä ohjelmia (esim. maanantaina ohjelma 1, tiistaina lepopäivä, keskiviikkona ohjelma 2 jne.)
  • Muista lämmittely (esim. 20 tavallista istumaannousua).
  • Pidä keskivartalo tiukkana jokaisessa harjoitteessa.

Katso treeniohjelmat täältä:

Ohjelma 1

Ohjelma 2

Vatsatreenin monet hyödyt

Treenit kehittävät ensisijaisesti vatsalihaksia, mutta ohjelmat on koostettu niin, että niistä on monipuolisesti hyötyä kuntoilijalle kuin kuntoilijalle:

  • Ryhti kohenee.
  • Selän ja ylävartalon vahvistaminen vähentää selkävaivojen riskiä.
  • Tasapaino paranee.
  • Harjoitusten lukuisat toistot kohentavat myös kestävyyttä.
  • Vammariski vähenee.
  • Energiankulutus kasvaa.

Kolmen viikoittaisen treenin pitäisi alkaa näkyä 4–8 viikon kuluessa treenin rasittavuuden mukaan. Ylipainoinen tai muuten vatsakumpua kasvattanut joutuu odottamaan pyykkilautaa pidempään, mutta vatsalihasten vahvistumisen tuntee silti.

Meiltä saat treeniohjelmat niin juoksuun, lihaskuntoharjoitteluun, joogaan kuin crossfit-harjoitteluunkin – ja moneen muuhun. Valitse juuri omiin tavoitteisiisi istuva ohjelma täältä ja aloita jo tänään.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee