Mainio pakaraharjoite, josta et ole luultavasti koskaan kuullutkaan

Tympäisevätkö ainaiset kyykyt? Kokeile tätä harjoitetta!

Treenaajan takamus

Pakaratreenissä monipuolisuus on kaiken a ja o. Isojen pakaralihasten lisäksi on tärkeää vahvistaa myös muita, pienempiä pakaroiden ja lantion alueen lihaksia – heikot pakaroiden ja lantion lihakset nimittäin altistavat etenkin alaselän kivuille. Isoja lihaksia työllistävän treenin ohella kannatta kokeilla esimerkiksi tätä helppoa harjoitetta, joka ei vie kuin kymmenen minuuttia.

Clamshell-harjoitteeseen ("simpukankuori") ei tarvita mitään välineitä, paitsi alusta, joksi sopii vaikka tavallinen matto.

Käy kylkimakuulle, koukista polvet ja nosta ylävartalo toisen kyynärvarren varaan. Aseta jalkaterät päällekkäin. Ajattele, että koukistetut jalkasi olisivat simpukankuoren puolikkaat, ja nosta päällä olevaa jalkaa polvi edellä niin kuin simpukka aukeaisi. Pidä jalkaterät yhdessä. Pysy hetki avoimessa asennossa ja laske sitten ylempi jalka takaisin alas.

Toista 20 kertaa ja vaihda sitten toiselle puolelle. Tee harjoitetta kolmesti viikossa, niin voit sekä nähdä että tuntea tulokset.

Vastuskuminauhalla saat lisää tehoa harjoitteeseen.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background