Mainio pakaraharjoite, josta et ole luultavasti koskaan kuullutkaan

Tympäisevätkö ainaiset kyykyt? Kokeile tätä harjoitetta!

Treenaajan takamus

Pakaratreenissä monipuolisuus on kaiken a ja o. Isojen pakaralihasten lisäksi on tärkeää vahvistaa myös muita, pienempiä pakaroiden ja lantion alueen lihaksia – heikot pakaroiden ja lantion lihakset nimittäin altistavat etenkin alaselän kivuille. Isoja lihaksia työllistävän treenin ohella kannatta kokeilla esimerkiksi tätä helppoa harjoitetta, joka ei vie kuin kymmenen minuuttia.

Clamshell-harjoitteeseen ("simpukankuori") ei tarvita mitään välineitä, paitsi alusta, joksi sopii vaikka tavallinen matto.

Käy kylkimakuulle, koukista polvet ja nosta ylävartalo toisen kyynärvarren varaan. Aseta jalkaterät päällekkäin. Ajattele, että koukistetut jalkasi olisivat simpukankuoren puolikkaat, ja nosta päällä olevaa jalkaa polvi edellä niin kuin simpukka aukeaisi. Pidä jalkaterät yhdessä. Pysy hetki avoimessa asennossa ja laske sitten ylempi jalka takaisin alas.

Toista 20 kertaa ja vaihda sitten toiselle puolelle. Tee harjoitetta kolmesti viikossa, niin voit sekä nähdä että tuntea tulokset.

Vastuskuminauhalla saat lisää tehoa harjoitteeseen.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background