Nainen katselee hauistaan
© iStock

Lankuttamalla vahvat ja kiinteät käsivarret

Lankuttaa voi monella tapaa. Tässä lankussa liikutaan sivusuunnassa ja punnerretaan, joten se on todellista tehotreeniä myös käsivarsille.

maanantai 6. maaliskuuta 2017 teksti A. Bruneskjold

Lankusta on jos jonkinlaista variaatiota, eikä lankutus takuulla mene hukkaan, olitpa sitten minkälaisessa lankkuasennossa tahansa. Tämä harjoite vahvistaa koko kroppaa ja kiinteyttää ja treenaa etenkin käsivarsia.

Lankkukävely sivusuunnassa ja punnerrus

Tässä lankussa ei pysytä aloillaan, vaan melkein koko harjoitteen ajan ollaan liikeessä ja liikutaan kämmenien ja varpaiden varassa sivulta toiselle. Liikkeen aikana on tärkeää pitää keskivartalon tuki tiukkana ja niska ja selkä pitkänä sekä jännittää lisäksi pakaroita.

VINKKI! Jos kaipaat lisähaastetta harjoitteeseen, lisää "askelten" väliin etunojapunnerrukset. Näin saat lisätreeniä nimenomaan käsivarsille. Katso ohjeet lankkukävelyyn ja punnerrukseen alla olevalta videolta.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee