Kaksi yksinkertaista harjoitetta pakaroiden kiinteyttämiseen

Jos haluat voimaa ja kiinteyttä pakaroihin ja reisiin, kannattaa testata nämä kaksi nerokasta harjoitetta!

Nainen tekee kyykkyä

VAIN VIISI MINUUTTIA RIITTÄÄ... tehokkaaseen reisi- ja pakaratreeniin.

© Colourbox

Tehokkaat ja helpot harjoitteet, joita ei tarvitse tehdä kuin muutama minuutti kerrallaan – tässä on treeni meidän mieleemme.

Jos haluat kiinteät pakarat JA reidet, niin näillä harjoitteilla voi saada paljonkin aikaan.

Ne voi hyvin yhdistää aerobiseen treeniin ja tehostaa näin energiankulutusta entisestään tai ne voi tehdä arjen kiireiden keskellä pikatreeninä - pakarat ja reidet kiittävät joka tapauksessa!

Sumokyykyt ja askelkyykkyhypyt

Nämä kaksi pakara- ja reisitreenin teholiikettä ovat sumokyykky ja askelkyykkyhyppy. Tee ensin askelkyykkyhyppyjä 20 sekuntia ja sitten sumokyykkyjä 40 sekuntia.

Katso harjoitteiden ohjevideot alta.

Askelkyykkyhyppy

Askelkyykkyhypyt on tärkeää tehdä oikealla tekniikalla, jotta vältytään vammoilta. Askelkyykkyhyppyjen perusta ovat tavalliset askelkyykyt ilman hyppyä, joten varmista niidenkin tekniikka. Videolla näytetään sekä tavallinen askelkyykky että askelkyykkyhyppy.

Sumokyykky

Sumokyykky näyttää helpolta, mutta muutaman tehtyäsi huomaat takuulla, että kyseessä on tappavan tehokas liike pakaroille ja reisille. Pidä harjoitteen ajan keskivartalo tiukkana, jotta ylävartalo pysyy ryhdikkäänä ja tasapaino hallinnassa. Pidä kyykätessä polvet ja varpaat samaan suuntaan, äläkä päästä polvia kääntymään sisäänpäin.

Katso videolta esimerkki oikeaoppisesta sumokyykystä.