Naisen kiinteä takamus ja selkä
© Colourbox

Kaksi yksinkertaista harjoitetta pakaroiden kiinteyttämiseen

Jos sinäkin haaveilet upeista kiinteistä pakaroista ja reisistä, kannattaa tsekata nämä kaksi nerokasta harjoitetta!

sunnuntai 9. lokakuuta 2016 teksti KUNTOPLUS

Tehokkaat ja helpot harjoitteet, joita ei tarvitse tehdä kuin muutama minuutti kerrallaan - tässä on treeni meidän mieleemme.

Jos haluat kiinteät pakarat JA reidet, niin näillä harjoitteilla voi saada paljonkin aikaan. 

Ne voi hyvin yhdistää aerobiseen treeniin ja tehostaa näin energiankulutusta entisestään tai ne voi tehdä arjen kiireiden keskellä pikatreeninä - pakarat ja reidet kiittävät joka tapauksessa!

Sumokyykyt ja askelkyykkyhypyt

Nämä kaksi pakara- ja reisitreenin teholiikettä ovat sumokyykky ja askelkyykkyhyppy. Tee ensin askelkyykkyhyppyjä 20 sekuntia ja sitten sumokyykkyjä 40 sekuntia.

Katso harjoitteiden ohjevideot alta.

Askelkyykkyhyppy

Askelkyykkyhypyt on tärkeää tehdä oikealla tekniikalla, jotta vältytään vammoilta. Askelkyykkyhyppyjen perusta ovat tavalliset askelkyykyt ilman hyppyä, joten varmista niidenkin tekniikka. Videolla näytetään sekä tavallinen askelkyykky että askelkyykkyhyppy.

Sumokyykky

Sumokyykky näyttää helpolta, mutta muutaman tehtyäsi huomaat takuulla, että kyseessä on tappavan tehokas liike pakaroille ja reisille. Pidä harjoitteen ajan keskivartalo tiukkana, jotta ylävartalo pysyy ryhdikkäänä ja tasapaino hallinnassa. Pidä kyykätessä polvet ja varpaat samaan suuntaan, äläkä päästä polvia kääntymään sisäänpäin.

Harjoitteet kestävät yhteensä vain yhden minuutin. Toista 3-5 minuutin ajan ilman taukoja harjoitteiden välillä.

Hyvää treeniä!


Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee