3 tehokasta harjoitetta vatsalihasten vahvistamiseen

Haluaisitko vahvat vatsalihakset? Kokeile näitä kolmea helppoa mutta tehokasta harjoitetta, jotka sopivat osaksi monenlaisia treeniohjelmia.

Nainen ja mies läpsäyttävät kättä kuntosalilla

Teetkö aina vain samoja istumaannousuja tylsistymiseen asti? Ehkä on aika päivittää treeniohjelmaa. Nämä kolme helppoa tehoharjoitetta treenaavat vatsan lihaksia tehokkaasti, joten ne kannattaa ottaa osaksi omaa treeniohjelmaa. Harjoitteet vahvistavat niin suoria kuin vinojakin vatsalihasia, ja myös syvät vatsalihakset pääsevät töihin. Kannattaa kokeilla!

Polkupyörä

  • Asetu selinmakuulle kädet takaraivolla. Nosta polvet koukkuun 90 asteen kulmaan.
  • Nosta ja kierrä ylävartaloa vasemmalle oikea kyynärpää edellä ja tuo samalla vasenta polvea kyynärpäätä kohti niin, että kyynärpää koskettaa polvea. Oikea lapaluu nousee irti lattiasta, ristiselkä pysyy kiinni lattiassa.
  • Vaihda sitten puolta siten, että vasen kyynärpää osuu oikeaan polveen. Jatka ripeää tahtia aivan kuin polkisit jaloillasi pyörää.

Linkkuveitsi

  • Käy selinmakuulle jalat suorina ja kädet pään takana.
  • Nosta vatsaa rutistamalla jalat, ylävartalo ja kädet ylös yhtäaikaa niin, että kädet koskevat jalkoihin. Liike on räjähtävän nopea.
  • Palaa aloitusasentoon ja toista liike.

Lankkukierto

  • Asetu lankkuun kädet suorina hartioiden leveydellä.
  • Vie sitten oikeaa polvea kohti vasenta kyynärpäätä ja kierrä samalla kehoa lantiosta.
  • Vaihda sitten suuntaa niin, että viet vasemman polven oikeaan kyynärpäähän.
  • Pidä keskivartalo tiukkana äläkä päästä lantiota nousemaan liikaa. Liikkeen pitää tuntua vatsassa.