Twerk: KUNTO PLUS opetteli twerkkaamaan

KUNTO PLUS kävi suomenmestari-twerkkaaja Tinzen vetämällä Twerk-basics-tunnilla HIp Hop Housella.

Tinzen johdolla twerkkaamassa
Twerkkauksen Suomen mestari Tinze

Vastoin yleistä mielikuvaa twerkkaus ei ole pepun heiluttamista, eikä liikkeitä tehdä alaselän ja alavatsan lihaksilla vaan reisillä ja lantiolla. Lisäksi twerkkaus vaatii lihaskuntoa, koordinaatiota, rytmitajua ja pitkien sulavien liikesarjojen hallintaa. Polvet joutuvat lattialla kontatessa niin lujille, että aloitteilja tarvitsee polvisuojat.

Twerkkauksessa on hurjaa naisenergiaa ja huumoria ilman töröhuulista miellyttämistä. Opettajan meillä oli alan ykkönen, Twerkkauksen Suomen mestari Tinze.

Tarja: Myönnettävä on, että sisäinen täti-ihmiseni onnistui etukäteen vähän tuhahtelemaan twerkkaamiselle. Ennakkoluulot karisivat kuitenkin kättelyssä, koska ohjaaja oli aivan ihana ja otti meidät todella hienosti vastaan ja sai näkemään twerkkauksen ihan uudella tavalla. Asenne, naisellisuuden "juhliminen" ja vielä kerran asenne! Fyysisesti olikin yllättävän rankkaa, hiki virtasi ja löytyi taas lihaksia yllättävistä paikoista.

Asteikolla 1 - 5:

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 4
HAUSKUUS 5

Mirja: Lajin vaikeus ja rankkuus yllättivät. Reidet huusivat jo valmiiksi hoosiannaa ja itse asiassa vetreytyivät mukavasti tunnin aikana, mutta oih miten hankalaa se on, kun pitää eri kehonosia liikuttaa yhtä aikaa eri suuntiin. Ohjaaja oli mukava, kannustava ja lajissaan varmasti erinomaisen taitava. Heittäytyminen onnistui mukavan porukan keskellä ennakoitua paremmin. Kiitos, kun pääsin tätäkin kokeilemaan, eipä sitten kiikkustuolissa harmita.

Asteikolla 1 - 5:
LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 4
HAUSKUUS 3

Twerk: Peräpeilit

Elina: Ennakkoluuloja oikein ropisi tanssisalin lattialle! Ihanaa, voimauttavaa naisenergiaa ja ASENNETTA. Äimistyksekseni pidin myös musiikista. Enkä olisi uskonut pepputanssin kipeyttävän käsivarsia! Hervottoman monipuolista. Arviointiasteikolla 1 - 5:

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 4
KESTÄVYYS 3
HAUSKUUS 5

Pia: Ehdottomasti kauimpana mukavuusalueelta tähän asti, oli fiilis ennen tuntia. Tunnin aikana/jälkeen oli kyllä tavallaan ihan mukavaa, hassunhauskaa ainakin, vaikka lihaksissa koville ottikin. Seuraavina päivinä vasta olikin epämukavaa, kun etureidet huusi hoosiannaa. Virkistävän erilaista kuitenkin, ja ihan kunnon treeniä todellakin, vaikkei mun laji olekaan. Fiilis ja ohjaaja olivat taas ihan 10+.

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 3
HAUSKUUS 4

Katariina: Tehokasta ja hauskaa. Tuntui välittömästi reisissä ja seuraavana päivänä kyynärvarsissa. Uskon, että tämä parantaisi keskivartalon lihasten hallintaa. Olin keskemmällä mukavuusaluettani kuin esim. high heelsissä. Musiikki oli aivan mannaa. Selkäpotilaallekin sopiva laji, kunhan tsekkaa, ettei rytkytys mene överiksi. Tehtiin tosi hyvä koreografia noin lyhyessä ajassa.

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 4
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 4
HAUSKUUS 5

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background