Twerk: KUNTO PLUS opetteli twerkkaamaan

KUNTO PLUS kävi suomenmestari-twerkkaaja Tinzen vetämällä Twerk-basics-tunnilla HIp Hop Housella.

Tinzen johdolla twerkkaamassa
Twerkkauksen Suomen mestari Tinze

Vastoin yleistä mielikuvaa twerkkaus ei ole pepun heiluttamista, eikä liikkeitä tehdä alaselän ja alavatsan lihaksilla vaan reisillä ja lantiolla. Lisäksi twerkkaus vaatii lihaskuntoa, koordinaatiota, rytmitajua ja pitkien sulavien liikesarjojen hallintaa. Polvet joutuvat lattialla kontatessa niin lujille, että aloitteilja tarvitsee polvisuojat.

Twerkkauksessa on hurjaa naisenergiaa ja huumoria ilman töröhuulista miellyttämistä. Opettajan meillä oli alan ykkönen, Twerkkauksen Suomen mestari Tinze.

Tarja: Myönnettävä on, että sisäinen täti-ihmiseni onnistui etukäteen vähän tuhahtelemaan twerkkaamiselle. Ennakkoluulot karisivat kuitenkin kättelyssä, koska ohjaaja oli aivan ihana ja otti meidät todella hienosti vastaan ja sai näkemään twerkkauksen ihan uudella tavalla. Asenne, naisellisuuden "juhliminen" ja vielä kerran asenne! Fyysisesti olikin yllättävän rankkaa, hiki virtasi ja löytyi taas lihaksia yllättävistä paikoista.

Asteikolla 1 - 5:

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 4
HAUSKUUS 5

Mirja: Lajin vaikeus ja rankkuus yllättivät. Reidet huusivat jo valmiiksi hoosiannaa ja itse asiassa vetreytyivät mukavasti tunnin aikana, mutta oih miten hankalaa se on, kun pitää eri kehonosia liikuttaa yhtä aikaa eri suuntiin. Ohjaaja oli mukava, kannustava ja lajissaan varmasti erinomaisen taitava. Heittäytyminen onnistui mukavan porukan keskellä ennakoitua paremmin. Kiitos, kun pääsin tätäkin kokeilemaan, eipä sitten kiikkustuolissa harmita.

Asteikolla 1 - 5:
LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 4
HAUSKUUS 3

Twerk: Peräpeilit

Elina: Ennakkoluuloja oikein ropisi tanssisalin lattialle! Ihanaa, voimauttavaa naisenergiaa ja ASENNETTA. Äimistyksekseni pidin myös musiikista. Enkä olisi uskonut pepputanssin kipeyttävän käsivarsia! Hervottoman monipuolista. Arviointiasteikolla 1 - 5:

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 4
KESTÄVYYS 3
HAUSKUUS 5

Pia: Ehdottomasti kauimpana mukavuusalueelta tähän asti, oli fiilis ennen tuntia. Tunnin aikana/jälkeen oli kyllä tavallaan ihan mukavaa, hassunhauskaa ainakin, vaikka lihaksissa koville ottikin. Seuraavina päivinä vasta olikin epämukavaa, kun etureidet huusi hoosiannaa. Virkistävän erilaista kuitenkin, ja ihan kunnon treeniä todellakin, vaikkei mun laji olekaan. Fiilis ja ohjaaja olivat taas ihan 10+.

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 5
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 3
HAUSKUUS 4

Katariina: Tehokasta ja hauskaa. Tuntui välittömästi reisissä ja seuraavana päivänä kyynärvarsissa. Uskon, että tämä parantaisi keskivartalon lihasten hallintaa. Olin keskemmällä mukavuusaluettani kuin esim. high heelsissä. Musiikki oli aivan mannaa. Selkäpotilaallekin sopiva laji, kunhan tsekkaa, ettei rytkytys mene överiksi. Tehtiin tosi hyvä koreografia noin lyhyessä ajassa.

LIHASKUNTO 4
LIIKKUVUUS 4
KEHONHALLINTA 5
KESTÄVYYS 4
HAUSKUUS 5

Tämän hetken suosituimmat
Voimaharjoittelu

Selän tehotreenillä eroon selkäkivuista

Painonhallintamotivaatio

Laihduttajan alkoholivalinnat

Hyvinvointi

Sidekudos – 8 sidekudosta huoltavaa harjoitetta

Lihaskuntoliikkeet

24 kyykkyharjoitetta

Lihaskuntoliikkeet

1. päivä

Energiankulutus

LASKURI: Kaloritarve

Ennaltaehkäisy

NÄIN helpotat vatsan turvotusta

Letut ja lettutaikina

VIDEO: Terveelliset ja herkulliset banaaniletut 5 minuutissa

295 kcal
5 minuuttia
Terveelliset välipalat

Iskeekö ruuanhimo illalla?

Mehut

Inkiväärishotti tekee hyvää

1:15 tuntia
Lisää aiheesta: Tanssi
Tanssi

5 kysymystä ja vastausta tanssillisesta liikunnasta

Tanssi

KUNTO PLUS High Heels -tunnilla

Tanssi

Tanssi kunto korkealle

Tanssi

Balettitreenillä soreaksi

Tanssi

Zumban uudet kuviot

Newsletter background
KUNTO PLUSsan suositukset
Superfood

Katso parhaat punakaalireseptit täältä

Ennaltaehkäisy

Miksi saunominen on terveellistä

Psykologia

Tee testi: Oletko optimisti vai pessimisti?

Kuntoplus

KUNTO PLUSsan treenivideot ja ruokalistat – nyt on helppo elää terveellisesti!

Ennaltaehkäisy

Onko yöhikoilu huolestuttava juttu?

5 km juoksuohjelmat

Kuunneltava juoksuohjelma: 12 viikon kuluttua juokset 5 km – vaikka aloitat nollasta

Litteä vatsa

Vatsatreeni vasta-alkajille: Tehokas treeniohjelma tuottaa tuloksia!

Treeni

Lisää virtaa aamuun lempeällä ohjelmalla

Psykologia

Masennustesti: Onko kyseessä masennus vai ohimenevä alakulo?

Voimaharjoittelu

Vasta-alkaja? Näin pääset helposti lihaskuntotreenin alkuun