Ethän ole unohtanut kuntosalien klassikkolaitetta?

Neljä hyvää syytä ottaa konkari käyttöön.

Nainen kuntosalilla

Jos haluat tehdä salilla tehokkaan treenin, älä unohda soutulaitetta.

© iStock

Monet sivuuttavat soutulaitteen matkalla juoksumatolle tai crosstrainerille, mutta tätä vanhan koulukunnan klassikkolaitetta ei kannattaisi ylenkatsoa. Soutulaite pesee nimittäin monet treenivimpaimet tehokkuudessa mennen tullen.

1. Treeniä koko keholle

Soutulaitteessa lähes kaikki lihasryhmät pääsevät töihin samalla kertaa: jopa 86 % lihaksista on tällöin käytössä. Tähän eivät muut laitteet yllä.

LUE MYÖS: Treenaa soutulaitteella

2. Tehokasta energian kulutusta

Soutulaitetreenissä yhdistyvät lihaskunto- ja aerobinen harjoittelu. Intervallitreeni soutulaitteella on todella tehokas tapa kuluttaa runsaasti energiaa lyhyessä ajassa.

3. Vähemmän vammoja

Soutulaite on nivelille esimerkiksi juoksua hellävaraisempi treenimuoto, sillä siinä jalkoihin kohdistu kovia tärähdyksiä, ja se voi olla parempi vaihtoehto monille, joille juoksu tai muut tärähdyksiä aiheuttavat lajit eivät sovi.

4. Loistavaa lämmittelyä

Soutulaite sopii mainiosti lämmittelyyn esimerkiksi ennen lihaskuntotreeniä. Soutaminen herättelee koko kehoa toisin kuin esimerkiksi juoksumatto ja kuntopyörä, jotka kuormittavat lähinnä jalkojen lihaksia.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background