Syksyisessä puistossa juokseva nainen

Näin vältät kylkipistoksen

Täältä saat kikan juostessa yllättävää inhottavaa kylkipistosta vastaan. Kokeile itse!

tiistai 9. helmikuuta 2016 teksti Julie Johannesen

Kylkipistos pilaa parhaankin lenkin, kun pitää pysähtyä venyttelemään pistosta kyljessään. Kylkipistoksen ehkäisylle on siis kysyntää.

HITTITUOTE: Kari Traa -juoksutakki + 3 KUNTO PLUSsaa - VAIN 16,90 €! Katso tästä

Useimmat hengittävät ulos, kun oikea jalka osuu maahan, jolloin samalla puolella sijaitseva maksa painuu samanaikaisesti alas ja painaa palleaa, joka kramppaa kiusaamisesta, ja juoksija tuntee kylkipistoksen.

Kun hengittää ulos silloin, kun VASEN jalka ottaa alustaan, kylkipistosta ei tulekaan, kun maksa ja pallea saavat olla rauhassa.

Kylkipistokselle on myös monenlaisia muita selityksiä ja sen myötä myös erilaisia kikkoja siitä pääsemiseksi.

Pistoksen sanotaan johtuvan väärin ajoitetusta energia- tai nestetankkauksesta, kivennäisaineiden puutteesta, ilmasta suolessa tai astmasta.

Huonoryhtisen juoksijan kikka on suoristaa selkänsä. Kun selkä on suorana, sisäelimeet eivät paina palleaa. Ainakin eräs huonoryhtinen liikkuja vannoo tämän niksin toimivan.

Kokeile, mikä niksi sinun kohdallasi toimii!

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mihin kohtaan kehossasi olet kaikkein tyytyväisin?


KUNTO PLUS suosittelee