Näin hoidat tilapäistä, pahenevaa ja pitkittynyttä stressiä

Stressi voi pahimmillaan sairastuttaa, joten stressin oireisiin kannattaa reagoida ajoissa. Stressissä on kuitenkin eroja: tilapäinen stressi voi olla hyvästäkin ja auttaa keskittymään paremmin. Hälytyskellojen pitäisi kuitenkin soida, jos stressi jatkuun pitkään. Annamme vinkit niin tilapäisen kuin pitkittyneenkin stressin hallintaan.

Stressaantunut nainen toimistossa

Pysähdy ajoissa ja selätä stressi

Jokainen ymmärtää ottaa rauhallisemmin silloin, kun kuume kaataa vuodelepoon tai jalka menee poikki. Stressi on kuitenkin viheliäisempi vaiva, sillä se ei välttämättä ilmene selkeästi erottuvina oireina - ja silloinkin, kun oireita ilmenee, niitä ei aina ymmärretä stressistä johtuviksi.

LUE MYÖS: Stressioireet – 30 oiretta, joita kannattaa tarkkailla

Jatkuvat ylikuormituksen merkit kannattaa ottaa vakavasti, sillä pitkittyessään stressi voi aiheuttaa monia terveysongelmia. Lue, miten stressiä voi lievittää niin työssä, vapaa-ajalla kuin treeneissä, ja miten tunnistat eriasteisen stressin merkit.

Onko sinulla stressi? Testimme kertoo vastauksen.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background