Naiset poksauttelevat ilmapalloja neuloilla

Meillä on strategiat valmiina niin pepun, vatsan kuin käsivarsienkin kiinteyttämiseen.

Näin kiinteytät peppua, vatsaa ja käsivarsia

Rasvaa kertyy kaikilla yksilöllisesti tiettyihin vartalon osiin, yleensä juuri niihin, joihin omasta mielestä ei niin tarvitsisi. Kehon täsmäkiinteyttämiseen ei ole oikotietä, mutta meillä on toimivat strategiat, joiden avulla inhokkikohdista tulee vielä suosikkeja!

maanantai 22. tammikuuta 2018 teksti Frida Hallqvist

Leppeästi heiluvat allit, pullea vatsa, leveä peppu... Monilla on kehossaan jokin kohta, joka aiheuttaa ärtymystä peilin edessä vuodesta toiseen.

Rasvan asettuminen kehossa riippuu niin perimästä, sukupuolesta kuin elintavoistakin: esimerkiksi naisilla rasvaa kertyy luonnostaan lantiolle, mutta stressi ja vähäinen liikunta voi saada naisillakin keskivartalon pyöristymään. Millään kuureilla tai treeneillä ei valitettavasti voi laihduttaa vain tietyistä vartalon osista, mutta ­monipuolisella ja tehokkaalla harjoittelulla ylimääräistä ­rasvaa saadaan palamaan koko kehosta. Kun rasvakerrosta­ hupenee ­lihaksia peittämästä, ­treenin ­tulokset näkyvät myös juuri siellä, ­mihin ­kiinteytystä on erityisesti toivottu.

Täsmäiskuilla kiinteyttä kehoon

Valmentaja Frida Hallqvist on laatinut strategiat käsivarsien, pakaroiden ja vatsan kiinteyttämiseen. Koska rasvanpolttoa ei voi ­kohdistaa vain tiettyyn kehon osaan, ei myöskään ole järkeä treenata ankarasti vain yhtä lihas­ryhmää. Sen sijaan reippaasti energiaa kuluttavalla harjoittelulla, koko kehon lihastreenillä sekä erityisesti haluttuihin osiin kohdennetuilla tehokkailla harjoitteilla ja ­tavoitteita tukevalla ruokavaliolla tuloksia ­alkaa pian näkyä.

Kolme naista otti haasteen vastaan ja ­kokeili käytännössä Fridan kiinteytysstrategioita. Seuraavilla sivuilla näet upeat tulokset – mikä ohjelmista sopisi sinun tavoitteisiisi?

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee