Näin kiinteytät peppua, vatsaa ja käsivarsia

Valmentajamme laati tehokkaat strategiat, joilla treenaat niin pakaroiden, vatsan ja käsivarsien lihaksiin voimaa ja kiinteyttä.

Naiset poksauttelevat ilmapalloja neuloilla

KIINTEYTTÄ KEHOON – meillä on strategiat valmiina niin pepun, vatsan kuin käsivarsienkin kiinteyttämiseen.

© Jakob Helbig

Leppeästi heiluvat allit, täyteläinen vatsa, muhkea peppu... Monilla on kehossaan jokin kohta, joka aiheuttaa ärtymystä peilin edessä vuodesta toiseen.

Rasvan asettuminen kehossa riippuu niin perimästä, sukupuolesta kuin elintavoistakin: esimerkiksi naisilla rasvaa kertyy luonnostaan lantiolle, mutta stressi ja vähäinen liikunta voi saada naisillakin keskivartalon pyöristymään. Millään kuureilla tai treeneillä ei voi täsmälaihduttaa vain tietyistä vartalon osista, mutta ­monipuolisella ja tehokkaalla harjoittelulla ylimääräistä ­rasvaa saadaan palamaan koko kehosta. Kun rasvakerrosta­ hupenee ­lihaksia peittämästä, ­treenin ­tulokset näkyvät myös juuri siellä, ­mihin ­kiinteytystä on erityisesti toivottu.

Treenillä kiinteyttä kolmeen kohteeseen

Valmentaja Frida Hallqvist on laatinut strategiat käsivarsien, pakaroiden ja vatsan kiinteyttämiseen. Koska rasvanpolttoa ei voi ­kohdistaa vain tiettyyn kehon osaan, ei myöskään ole järkeä treenata ankarasti vain yhtä lihas­ryhmää. Sen sijaan reippaasti energiaa kuluttavalla harjoittelulla, koko kehon lihastreenillä sekä erityisesti haluttuihin osiin kohdennetuilla tehokkailla harjoitteilla ja ­tavoitteita tukevalla ruokavaliolla tuloksia ­alkaa pian näkyä.

Kolme naista otti haasteen vastaan ja ­kokeili käytännössä Fridan kiinteytysstrategioita. Alla näet tulokset – mikä ohjelmista sopisi sinun tavoitteisiisi?

Line, 35, halusi eroon vatsamakkaroista

LINE, 35, HALUSI EROON VATSAMAKKAROISTA PAINO Ennen: 76,7 kg Jälkeen: 66 kg - RASVAPROSENTTI Ennen: 37,5 Jälkeen: 30,4 - KÄSIVARSI** Ennen: 86 cm Jälkeen: 71 cm

Frejalta, 33, katosi 9 cm lantiolta

FREJALTA, 33, KATOSI 9 CM LANTIOLTA PAINO Ennen: 67,8 kg Jälkeen: 62,2 kg - RASVAPROSENTTI Ennen: 32 Jälkeen: 23,5 - LANTIO: Ennen: 105 cm Jälkeen: 96 cm - REIDET**: Ennen: 63 cm Jälkeen: 57 cm

Pian, 47, käsivarret kiinteytyivät merkittävästi

PIAN, 47, KÄSIVARRET KIINTEYTYIVÄT MERKITTÄVÄSTI PAINO Ennen: 72 kg Jälkeen: 65 kg - RASVAPROSENTTI Ennen: 34,8 Jälkeen: 24,7 - KÄSIVARSI: Ennen: 31 cm Jälkeen: 27,5 cm

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background