Paljonko lihastreeniä tarvitaan?

Harrastan juoksua ja pidän siitä, mutta minusta lihastreeni on tylsää. Paljonko lihastreeniä juoksija tarvitsee?

Hyvä ohjenuora on pyrkiä kahteen lihastreenikertaan viikossa. Kaksi viikkotreeniä antaa lihaksille kylliksi haastetta kehittymiseen. Ihanteellista olisi treenata lihaskuntoa kolmesti viikossa, mutta harjoituskertojen lisääminen yhdestä kerrasta kahteen kertaan viikossa antaa eniten etua.

Lihastreenissä on tärkeintä haastaa kehon suuret lihakset.

Jos lihastreeni tahtoo pitkästyttää, kokeile kiertoharjoittelua, jossa on enemmän vauhtia ja vähemmän taukoja harjoitteiden välissä.

Koko kehon lihastreeni kotikuntoiluun

Tee jokaista harjoitusta 1 minuutti ja jatka heti seuraavaan pitämättä taukoa. Jo kolme kierrosta riittää.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background