Paljonko lihastreeniä tarvitaan?

Harrastan juoksua ja pidän siitä, mutta minusta lihastreeni on tylsää. Paljonko lihastreeniä juoksija tarvitsee?

Hyvä ohjenuora on pyrkiä kahteen lihastreenikertaan viikossa. Kaksi viikkotreeniä antaa lihaksille kylliksi haastetta kehittymiseen. Ihanteellista olisi treenata lihaskuntoa kolmesti viikossa, mutta harjoituskertojen lisääminen yhdestä kerrasta kahteen kertaan viikossa antaa eniten etua.

Lihastreenissä on tärkeintä haastaa kehon suuret lihakset.

Jos lihastreeni tahtoo pitkästyttää, kokeile kiertoharjoittelua, jossa on enemmän vauhtia ja vähemmän taukoja harjoitteiden välissä.

Koko kehon lihastreeni kotikuntoiluun

Tee jokaista harjoitusta 1 minuutti ja jatka heti seuraavaan pitämättä taukoa. Jo kolme kierrosta riittää.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background