8 treenaajan parhaat vinkit: Näin saat salitreenin maistumaan

Etkö tahdo saada lähdettyä kuntosalille? Tutustu 9 tavallisen treenaajan vinkkeihin, jotka käsittelevät niin herätyskelloja, treenikavereita kuin treenikassejakin.

3 ystävystä istuu treenivaatteet päällä kuntosalin lattialla

TREENIMOTIVAATIO – Kaverin kanssa treenaaminen auttaa saamaan treenit tehtyä, koska sovittua treeniä on noloa perua. Kaipaatko lisää vinkkejä treenimotivaation säilyttämiseen? Alta löydät 8 vinkkiä.

© Jakob Helbig

Tunne on varmasti tuttu kaikille: joskus vain "unohtuu" mennä kotimatkalla kuntosalille, vaikka treenivarusteet ovat jo mukana matkassa. Mitä voi tehdä, ettei houkutukselle antaisi enää niin usein periksi?

Kysyimme 8 treenaajalta, mistä he saavat motivaatiota treenata säännöllisesti kuntosalilla. Katso käytännön vinkit ja hyödynnä vapaasti!

Tutustu 8 kuntosalikävijän motivaatiovinkkeihin alla

Herätyskello
© Istock

Siirrä herätyskello pois sängyn vierestä

Silloin et voi torkuttaa kelloa ja jättää sillä tavoin aamutreeniä väliin. Kun sängystä on kerran noussut ylös, tuntuisi tyhmältä palata sinne, joten voit yhtä hyvin aloittaa päivän.
Elisabeth

Seuraa treenejä sovelluksesta

Kuntosalin sovelluksesta pystyy seuraamaan, miten usein käy salilla. Seuraan treenitiheyttäni säännöllisesti, ja on upeaa, kun saan keskiarvon nousemaan.
Karin

3 ystävystä istuu treenivaatteet päällä kuntosalin lattialla.

Käy aina samalla tunnilla

Itselleni on tärkeää, että ” tunnen” muut ryhmäliikuntatunnin osallistujat, koska muiden kanssa on kiva jutella ennen tuntia ja sen jälkeen.
Sofia

Osta hieno treenikassi

Vinkki voi kuulostaa hyödyttömältä, mutta minua kaunis kassi auttaa lähtemään treeneihin.
Karoliina

Treenaan aina heti töiden jälkeen

Sillä tavoin treeni tulee varmimmin tehtyä. Jos lähden töiden jälkeen käymään kotona hakemassa treenikassin – ja ehkäpä myös pakkaamassa sen – riski sille, etten jaksakaan lähteä enää kotoa liikkeelle, nousee huimasti.
Stina

Over-ear-kuulokkeet
© iStock

Kuuntele hyvää musiikkia

Sopivan vauhdikas musiikki auttaa ponnistelemaan vielä vähän enemmän, tekemään vaikkapa pari toistoa lisää. Tuntuu (melkein) siltä, että treeni on hetkessä ohi.
Inka

Newsletter background