Kävelyopas

Kävely tekee hyvää sekä mielelle että keholle ja sitä enemmän, kun tekniikka ja varusteet ovat kunnossa.

Anna ajatusten virrata! Reipas kävely edistää aivosolujen uudistumista.

© iStock

Oikea kävelyasento

  • Pidä pää aina suorassa. Ajattele, että niska on selkärangan suorana jatkeena.
  • Käytä käsiä aktiivisesti varsinkin vauhtia kiihdyttäessä.
  • Päästä hartiat rennoiksi mutta pidä ne selkälihaksilla koko ajan alhaalla.
  • Jännitä vatsan ja lantion lihaksia niin, että lantio ja selkäranka ovat sivusta katsoen suorassa linjassa.Kävele ryhdikkäänä - ei peppu pitkällä muttei myöskään lantio edessä catwalk-tyyliin.
  • Astu kanta edellä ja jatka liikettä rullaavasti koko jalkapohjalla varpaisiin asti. Älä tömäytä kantapäätä maahan niin, että kävelystä tulee töksähtelevää.

LUE MYÖS: Vältä nämä 10 virhettä kävelyllä

Sopivat varusteet

  • Joustavissa ja pehmeissä vaatteissa on mukava liikkua, kun mikään ei hankaa tai kiristä.
  • Laadukkaat kengät ovat kävelijän tärkein varuste. Valitse kengät, jotka tukevat jalkaa, mutta ovat riittävän joustavat ja taipuisat rullaavaan askeltamiseen. Liian kovilla kengillä kävelystä tulee köpöttelyä ja liian pehmeillä läpsyttelyä.

LUE MYÖS: Askelmittari voi innostaa kävelemään jopa 1,5 kilometriä enemmän – joka päivä!

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background