Helpotusta selkäkipuun kävelemällä

Selkäkivun taltuttaminen ei välttämättä edellytä sen kummempaa kuin kävelylenkkejä.

Selkää jomottaa

Selkäsäryn taltuttaminen ei välttämättä edellytä sitkeää lihastreeniä – käveleminen voi nimittäin olla yhtä tehokas keino lievittää kipuja.

Israelilaistutkimuksessa verrattiin erityisen selkäkipujen lievittämiseen suunnitellun lihaskunto-ohjelman ja kävelytreeniohjelman vaikutuksia alaselän kivuista kärsineillä osallistujilla.

Käytännölllinen kevyttoppatakki kävelylenkkeilyyn! Kevyttoppis + 4 KUNTO PLUS -lehteä vain 24,90 €.

Molemmissa ryhmissä todettiin yhtä merkittäviä parannuksia kaikilla tutkimuksen kohteena olleina osa-alueilla. Kävely oli siis yhtä tehokas kivun lievittäjä kuin selkätreeni.

Jo 20–40 minuutin kävelylenkit riittävät, kunhan niitä tekee säännöllisesti. Tutkijoiden mukaan kävelyn vaikutukset vastaavat laitteilla tehtyjä tavoitteellisia harjoitteita.

Kävelylenkeillä on myös varsin myönteisiä sivuvaikutuksia – kävely esimerkiksi laskee verenpainetta ja lievittää stressiä sekä virkistää immuunijärjestelmän ja aivojen toimintaa.

LUE MYÖS:Miltä selkäkipu tuntuu?

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background