Porukka naisia ja miehiä juoksee yhdessä.

Intervallitreeni on rankkaa, mutta jos treenaa kavereiden kanssa, se voi olla myös hauskaa.

© iStock

Juokse intervalleja kavereiden kanssa

Intervalliharjoittelulla pääset nopeasti huippukuntoon ja parannat juoksuaikojasi. Kun juokset kavereiden kanssa, se on myös huippuhauskaa. Katso 4 intervalliharjoitusta alta.

sunnuntai 26. kesäkuuta 2016 teksti Martin Kreutzer

Kunto korkealle intervalleilla

Intervallit ovat oikotie huippukuntoon ja omiin ennätyksiin. Intervalliharjoittelu on selvästi paras vaihtoehto sille, joka haluaa kehittyä juoksijana ja kasvattaa kuntoa ja lisätä nopeutta. Kun on pakottanut kehonsa äärirajoille intervallitreenissä, kunnon kohenemisen huomaa jo muutaman harjoituskerran jälkeen. Muutaman viikon säännöllinen intervalliharjoittelu saa tavalliset juoksulenkit tuntumaan keveämmiltä, ja vauhtia on paljon helpompi lisätä.

Intervalliharjoitukset löydät sivun lopun linkeistä.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee