3 helppoa putkirullaharjoitetta reisille

Putkirullalla saat hierotuksi syviä lihaksia, ja samalla tulevat sidekudoksetkin käsitellyiksi. Rullan avulla on helppo hieroa reidet joka puolelta. Vältä hieromasta liian läheltä polvia, jotta et suotta rullaa luita ja niveliä.

Nainen putkirullailee

Rullaa kireydet reisistä

Juoksulenkit ja salitreenit tuntuvat monilla treenin jälkeisinä päivinä kipuina ja kireyksinä jalkojen lihaksissa. Putkirulla (foam roller) on mainio väline kireyksien käsittelyyn. Lue vinkit reisien rullaukseen alta.

LUE MYÖS: Foam roller auttaa vähentämään lihaskipuja - näin ostat oikeanlaisen rullan

Rullausohjeet

1. Takareidet

Istu lattialle ja laita putkirulla takareiden alle melko lähelle polvitaivetta. Tue kädet selän taakse lattiaan. Nosta peppu irti lattiasta ja rullaa reittä lyhyin liikkein edestakaisin putkirullan päällä. Toista toisella reidellä. Jos jokin kohta kaipaavan erityiskäsittelyä, nosta toinen jalka käsiteltävän jalan päälle lisäpainoksi ja jää hetkeksi rullaamaan jumikohtaan.

2. Etureidet

Käänny päinmakuulle, aseta etureisi putkirullan päälle ja tue kyynärvarret lattiaan. Hiero pienin liikkein edestakaisin. Vaihda jalkaa.

3. Reiden ulkosyrjät

Myös reiden ulkosyrjä kannattaa käsitellä. Asetu kyljittäin siten, että hierottava jalka lepää putkirullan päällä, ja tue itsesi lattiaan molemmilla käsillä ja toisella jalalla. Hiero pienin liikkein edestakaisin. Vaihda jalkaa.

[Pukeudu tyylikkääseen Kari Traa -takkiin juoksulenkille Saat sen yhdessä KUNTO PLUS -lehden kanssa HYVIN edulliseen hintaan.](http://landingpage.bonniershop.dk/ifo15-sf//?node=59811&media=RedArt {"target":"_blank"})

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background