5 arjen energianlähdettä

Onko olosi usein väsynyt ja voimaton? Vinkeillämme saat helposti lisävirtaa arkeen.

Nainen hyppää laiturilla ilmaan.

LISÄÄ ENERGIAA Ota 5 hyvää tapaa osaksi arkeasi, niin olet pian täynnä energiaa.

© iStock

Ulkoile raittiissa ilmassa

Raitis ulkoilma ja päivänvalo antavat sinulle runsaasti energiaa päivän haasteista selviämiseen. Lähde siis ulos ja nauti raikkaasta ilmasta. Vielä parempi on, jos voit suunnata lenkille luontoon. Se laskee stressitasoa ja antaa sinulle lisää virtaa.

LUE MYÖS: Mistä Wim Hof -menetelmässä on kyse

Pidä verensokeri vakaana

Sokeri nostaa verensokerin nopeasti ylös, mutta valitettavasti verensokeri syöksyy pian myös alas, ja olo on väsynyt ja voimaton. Jätä siis pois makeat herkut ja keskity pitämään verensokeri tasaisena koko päivän. Se onnistuu säännöllisillä aterioilla, kuitupitoisilla hiilihydraateilla ja proteiinilla ja hyvillä rasvoilla.

Harrasta liikuntaa

Olet varmasti huomannut jo itsekin, että liikunnasta saa yllin kyllin energiaa. Yritä liikkua edes puoli tuntia joka päivä. Jos olosi on stressaantunut, vältä rankkoja intervallitreenejä ja lähde vaikka pitkälle kävelylle metsään.

Juo vettä

Elimistön kuivuus voi aiheuttaa väsymystä. Yritä siis juoda säännöllisesti päivän mittaan. Nestettä tulisi nauttia 1,5-2 litraa päivässä, ja määrä kasvaa kuumalla säällä tai jos teet kovan treenin.

LUE MYÖS: Ginseng tunnetaan mm. kyvystään kohentaa vireyttä ja potenssia, mutta mihin vaikutus perustuu?

Älylaitteet pois ennen nukkumaanmenoa

Energiatason ylläpitämisen kannalta yöuni on kaikkein tärkein asia. Elektronisten laitteiden näyttöjen sininen valo sotkee elimistön unihormoni melatoniinin tuotannon, joten puhelin ja tabletti kannattaa laittaa pois noin tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background