Etsitkö vaihtoehtoa kalalle?

Kalassa on tunnetusti runsaasti omega-3-rasvahappoja, seleeniä, jodia ja D-vitamiinia, joiden riittävä saanti voi olla vaikeaa, jos eväkkäät eivät kerta kaikkiaan maistu.

Kalan terveyshyödyt voi saada ilman eväkkäitäkin.

© iStock

Jos et pidä kalasta tai et voi syödä sitä, voit silti saada samat terveyshyödyt kuin jos mutustelisit eväkkäitä hyvällä ruokahalulla. Jos et pysty nauttimaan suositeltua 300 grammaa kalaa viikossa, voit silti saada riittävästi hyviä ravintoaineita. Esimerkiksi broilerista saa hieman D-vitamiinia, seleeniä ja proteiinia, mutta ei juurikaan omega-3-rasvahappoja tai jodia. Alta näet, mistä ruoka-aineista kalasta löytyviä hyviä ravintoaineita saa.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background