Etsitkö vaihtoehtoa kalalle?

Kalassa on tunnetusti runsaasti omega-3-rasvahappoja, seleeniä, jodia ja D-vitamiinia, joiden riittävä saanti voi olla vaikeaa, jos eväkkäät eivät kerta kaikkiaan maistu.

Kalan terveyshyödyt voi saada ilman eväkkäitäkin.

© iStock

Jos et pidä kalasta tai et voi syödä sitä, voit silti saada samat terveyshyödyt kuin jos mutustelisit eväkkäitä hyvällä ruokahalulla. Jos et pysty nauttimaan suositeltua 300 grammaa kalaa viikossa, voit silti saada riittävästi hyviä ravintoaineita. Esimerkiksi broilerista saa hieman D-vitamiinia, seleeniä ja proteiinia, mutta ei juurikaan omega-3-rasvahappoja tai jodia. Alta näet, mistä ruoka-aineista kalasta löytyviä hyviä ravintoaineita saa.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background