Pidä gluteeniton päivä

Jos epäilet, että vatsavaivojesi syy on gluteenissa, näin pidät kokeeksi gluteenittoman päivän.

perjantai 25. syyskuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Gluteenittoman päivän ateriat

Aamu

  • Sekoita 3 dl kreikkalaista jogurttia ja pieni rasiallinen marjoja (tai 100 g pakastettuja marjoja). Lisää päälle noro akaasiahunajaa ja 10-15 karkeaksi hakattua mantelia.

Aamupäivän välipala

  • Omena. Halutessasi voit halkaista sen ja sivellä molemmille puoliskoille hieman maapähkinävoita.

Lounas

  • 2 - 3 viipaletta kivikauden leipää (linkki ohjeeseen lopussa), päälle kala­leikkelettä, esim. silliä tai tomaattimakrillia ja kananmunaa. Lisäksi salaattia pilkotusta punakaalista, appelsiinin palasista ja hasselpähkinöistä.

Iltapäivän välipala

  • Halkaise avokado ja täytä puoliskojen siemenkuopat yhteensä 1 dl raejuustolla. Jauha päälle hieman mustapippuria.

Iltaruoka

  • Kypsennä broilerin rintafile ja nauti sen kanssa salaattia, jossa on kaalia, omenakuutioita, paahdettuja pinjansiemeniä ja silputtua salottisipulia. Mausta salaatti sitruunalla tai limetillä.

Kestätkö gluteenia? Lue gluteeniherkkyyden oireista täältä.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee