Anja heitti hyvästit vatsamakkaroille

Lue täältä, miten Anja pääsi vatsamakkaroistaan eroon!

Etkö ole tilaaja? Tilaa täältä, niin saat pääsyn kaikkiin aineistoihin.

Miksi lähdin mukaan

Painoni alkoi jojoilla viimeisten 15 vuoden ja ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Leivonnaiset ja isot annokset hyvää ruokaa ja viiniä alkoivat näkyä. Vaikka minulla on onneksi aina ollut hyvä itsekuri, ylimääräistä on päässyt kertymään puolenkymmentä kiloa.

Kuurit saivat painon jojoilemaan
Olen kokeillut erilaisia laihdutuskuureja sillä seurauksella, että painoni on vuoroin laskenut ja noussut taas. Vuonna 2009 olin 72-kiloinen. Laihdutin 8 kiloa, mutta jouduin punnitsemaan ruokani ja laskemaan kaloreita, mikä kävi hermoille. Seurauksena oli se tavallinen tarina: kun olin päässyt kituuttamalla painotavoitteeseeni, lopetin kuurin ja aloin mässäillä.

Anja ennen

Ylensyömistä ja lohturuokaa
Kun painon vahtiminen loppuu, alan syödä makeita, lohturuokaa ja liikaa. Suhteeni painooni on lievästi sanottuna epäonnistunut riippumatta siitä, painanko 72 vai 64 kiloa, ja maha pömpöttää aina.

Kun sain mahdollisuuden lähteä mukaan tähän “mahahankkeeseen”, en epäröinyt hetkeäkään. Halusin kokeilla! Erityisesti minua houkutti se, että kaikkien osanottajien luvattiin saavan litteän vatsan. Minulla ei koskaan ole ollut litteää vatsaa, mutta olen aina haaveillut sellaisesta, ja tässä tarjoutui siihen tilaisuus.

4 viikon jälkeen

Painonpudotus: 4 kg

Yllättävän helppoa!

Harrastan säännöllisesti juoksua ja tae-bota, joten treenaaminen ei ole ollut minulle mikään ongelma. Olen pysynyt ohjelmassa ja pidän erityisesti lihaskuntoharjoittelun ja aerobisen treenin yhdistämisestä. Aion jatkaa samaan malliin myös seuraavat 4 viikkoa.

Vaikeinta minulle on ollut juoda joka aamu puoli litraa vettä. Minun ei ole aamulla jano, ja 5 dl tuntuu suurelta määrältä kerralla. Mutta hyvää se tekee, sen olen huomannut.

Ohjelman noudattaminen on ollut hämmästyttävän helppoa ainakin tähän asti. Erityisen hienoa on se, että ruokia ei tarvitse punnita eikä kaloreita laskea. Ruokien valmistelu tuntui ensin pikkutarkalta ja hankalalta, mutta siihen tottui pian. Nyt teen seuraavan päivän lounaan valmiiksi samalla, kun laitan iltaruokaa. Jos laitan jauhelihakastiketta illaksi, paistan itselleni jauhelihapihvin lounaalle samalla.

Jos minun on tehnyt mieli jotain hyvää, olen syönyt kaakaossa ja kanelissa kieriteltyjä manteleita, kreikkalaisesta jogurtista tehtyä ”marjarahkaa” tai appelsiinilla ja kanelilla maustettua skyriä.

Motivaatio on pysynyt hyvänä, sillä tuloksia on syntynyt nopeasti. Ensimmäisten 4 viikon aikana olen laihtunut 4 kg, mikä oli tavoitteeni. Vatsassani on hyvin vielä varaa kiinteytyä, ja toivonkin, että niin tapahtuu.

8 viikon jälkeen

Paino: 60, 9 kg. Olen laihtunut 7,4 kiloa!
Vyötärö: 75 cm. Vyötärö on kaventunut 10 senttiä!

Paino on pudonnut vielä pari kiloa, ja vyötärönympärys on kutistunut 75 senttiin. Mahtavaa! Olen todella ylpeä ja iloinen tuloksista. En olisi ikinä uskonut, että onnistun näin hyvin! Olen onneni kukkuloilla! Ystävät ja tutut kehuvat ja kysyvät, millä olen saanut muutoksen aikaan. Ajatella, että ravitsemusvalinnoilla voi olla niin suuri vaikutus vatsan ulkonäköön! Olen todella tyytyväinen edistymiseeni.

Seuraava tavoitteeni on ylläpitää tuloksia. Aion jatkaa arkisin samaan tapaan ja viikonloppuna löysätä vähän. Ohjelman ruuat ovat olleet sekä hyvänmakuisia että täyttäviä, minkä vuoksi ohjelmaa on ollut helppo noudattaa.

Aikaisemmin, kun olen laihduttanut, olen kärsinyt nälästä. Jatkuva hiukominen on saanut minut odottamaan kuin kuuta nousevaa, että kuuri loppuisi ja saisin syödä, ja lopputuloksena on ollut ylensyöminen. Tällä kertaa niin ei ole käynyt, ja se onkin minun kohdallani tärkein ero aikaisempiin yrityksiin verrattuna.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background