Treenimuodot, jotka päihittävät juoksun

Jos juoksu ei maistu tai ei sovi, kokeile näitä viittä mainiota treenimuotoa!

Nainen kyykkää

Juoksu on joillekin elinehto, toisille iki-inhokki. Listasimme juoksulenkille viisi kelpo vaihtoehtoa, jotka ovat myös hellävaraisempia nivelille mutta kohottavat tehokkaasti kuntoa.

1. Crosstrainer-treeni

Crosstrainerilla saat mainion kestävyystreenin koko keholle, etenkin, jos käytät treenissä tehokkaasti myös ylävartaloa.

Lue lisää crosstrainerilla harjoittelusta.

2. Pyöräily

Pyöräily on hauska tapa nostaa sykettä ja vauhdittaa energiankulutusta niveliä kiusaamatta. Lähde maastoon, osallistu spinningtunnille tai nouse vaikkapa kuntopyörän selkään!

3. Intervallitreeni

Intervalliharjoitukset ovat todella tehokast treeniä, jotka vauhdittavat myös energiankulutusta. Muista huolellinen lämmittely, sillä se auttaa ehkäisemään vammoja.

4. Porrastreeni

Jo pelkkä hissin vaihtaminen portaisiin on hyvästä, mutta jos haluat kaiken hyödyn portaiden kipuamisesta, kokeile kuntokeskuksessa porraslaitetta.

5. Uinti

Juoksun vaihtoehtona voi kokeilla nivelille lempeää vesijuoksua, joka on sekin tehokasta kestävyystreeniä. Myös perinteinen rintauinti on tehokas tapa kohottaa kuntoa.

LUE MYÖS: Hapenottokyky: Miten hyvässä kunnossa olet?

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background