Hoikistu naruhyppelyllä
Hyppynaru sopii myös aikuisen kuntoiluvälineeksi. Naruhyppely on hyvää hikiliikuntaa, joka vahvistaa sekä lihaksia että luustoa. © iStock

Hoikistu naruhyppelyllä - ohjelma

Naruhyppely kuluttaa runsaasti energiaa ja sopii siksi erinomaisesti painonhallintaan. Täältä saat tekniikkavinkit ja ohjelman.

perjantai 21. joulukuuta 2012 teksti KUNTO PLUS

Lämmittele noin 8 minuuttia vauhdikkaalla hyppelyllä. Se vastaa kohtuullista vauhtia juoksulenkillä.

Kuntoa naruhyppelyllä

Naruhyppelyn aakkoset >>

1. Paikallaanjuoksu

Hyppele hölkäten paikallasi aivan kuin olisit leppoisalla juoksulenkillä.

2. Slalom

Hypi sivulta toiselle. Pidä jalat yhdessä ja hypi mahdollisimman pitkälle sivuille.

3. Hiihtohypyt

Vaihda hypyn aikana vuorotellen toinen jalka eteen ja toinen jalka taakse.

4. Yhdellä jalalla hyppiminen

Hypi yhdellä jalalla pari kertaa ja vaihda sitten toiselle jalalle. Voit myös hyppiä pidempiä sarjoja yhdellä jalalla ennen jalan vaihtoa.

5. Korkeat polvennostohypyt

Hypi juosten paikallasi ja nosta polvia niin korkealle kuin pystyt.

6. Naru ristiin

Vie käsivarret ristiin ala-asennossa joka toisella hypyllä.

Litteä vatsa pikku pallon avulla

Palloharjoitukset ja ohjelma täältä >>

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee