Vinkkejä hyppynarulla hoikistumiseen

Vauhdikas naruhyppely kuluttaa jopa 8 kcal minuutissa!

Terveellistä ja HAUSKAA!

© iStock

Hyppynarulla hoikaksi

Kunto kohoaa ja lisäksi sekä lihakset että luut vahvistuvat! Hypellä kannattaa näin, niin vältät vammat:

  • Muista lämmitellä kunnolla aluksi. Verryttele nilkkojasi, venyttele käsi- ja jalkalihaksiasi ja hae liikkuvuutta myös selkään. Aloita hyppimällä hieman ilman hyppynarua.
  • Kun hyppäät, anna polvien joustaa. Käytä koko jalkaterää iskunvaimennukseen – laskeudu päkiälle ja rullaa paino sieltä kantapäälle (siis päinvastoin kuin juoksussa). Laskeudu maahan mahdollisimman kevyesti ja äänettömästi, ja yritä tuntea itsesi höyhenenkevyeksi.
  • Ota kahvoista tukeva ja pitävä ote. Käytä narun pyörittämiseen kyynärvarsia ja ranteita (tee pieniä ympyröitä), älä hartioita. Pidä kyynärpäät kevyesti taivutettuina ja käsivarret lähellä vartaloa.
  • Pidä niin hyvä ryhti kuin mahdollista. Rentouta hartiasi ja pidä katse suunnattuna eteenpäin.
  • Valitse hieman pehmeämpi alusta, esimerkiksi puulattia tai -terassi. Asfaltti ja betoni ovat nivelten kannalta huonoja hyppyalustoja.
  • Aloita rauhallisesti ja lisää vähitellen hyppykertojen määrää ja pituutta. Naruhyppely voi olla rankkaa nilkoille, polville, lonkille ja selälle – joten lihakset ja sidekudokset täytyy totuttaa siihen pikku hiljaa.

Hyppimällä hoikaksiNaruhyppelyohjelma ja harjoitukset täältä >>

Litteä vatsa pikku pallon avulla
Palloharjoitukset ja ohjelma täältä >>

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background