Vinkkejä hyppynarulla hoikistumiseen

Vauhdikas naruhyppely kuluttaa jopa 8 kcal minuutissa!

Terveellistä ja HAUSKAA!

© iStock

Hyppynarulla hoikaksi

Kunto kohoaa ja lisäksi sekä lihakset että luut vahvistuvat! Hypellä kannattaa näin, niin vältät vammat:

  • Muista lämmitellä kunnolla aluksi. Verryttele nilkkojasi, venyttele käsi- ja jalkalihaksiasi ja hae liikkuvuutta myös selkään. Aloita hyppimällä hieman ilman hyppynarua.
  • Kun hyppäät, anna polvien joustaa. Käytä koko jalkaterää iskunvaimennukseen – laskeudu päkiälle ja rullaa paino sieltä kantapäälle (siis päinvastoin kuin juoksussa). Laskeudu maahan mahdollisimman kevyesti ja äänettömästi, ja yritä tuntea itsesi höyhenenkevyeksi.
  • Ota kahvoista tukeva ja pitävä ote. Käytä narun pyörittämiseen kyynärvarsia ja ranteita (tee pieniä ympyröitä), älä hartioita. Pidä kyynärpäät kevyesti taivutettuina ja käsivarret lähellä vartaloa.
  • Pidä niin hyvä ryhti kuin mahdollista. Rentouta hartiasi ja pidä katse suunnattuna eteenpäin.
  • Valitse hieman pehmeämpi alusta, esimerkiksi puulattia tai -terassi. Asfaltti ja betoni ovat nivelten kannalta huonoja hyppyalustoja.
  • Aloita rauhallisesti ja lisää vähitellen hyppykertojen määrää ja pituutta. Naruhyppely voi olla rankkaa nilkoille, polville, lonkille ja selälle – joten lihakset ja sidekudokset täytyy totuttaa siihen pikku hiljaa.

Hyppimällä hoikaksiNaruhyppelyohjelma ja harjoitukset täältä >>

Litteä vatsa pikku pallon avulla
Palloharjoitukset ja ohjelma täältä >>

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background