Kohenna kuntoa kolmessa minuutissa

Kolmekin minuuttia voi riittää, kun tavoitteena on kunnon kohentaminen.

nainen polkee spinningpyörällä

Pienikin määrä liikuntaa on parempi kuin ei lainkaan liikuntaa. Tämän vahvistaa
uusi tutkimus, jossa koehenkilöt pantiin hikoilemaan pyörän selkään vain kolmeksi
minuutiksi kerrallaan.

Treenituokio toteutettiin kolmesti viikossa ja kesti kaikkine alku- ja loppuverryttelyineen 10 minuuttia, mutta täysillä päästeltiin vain 3 kertaa 20 sekuntia kerrallaan.

Sekin riitti kohottamaan koehenkilöiden maksimaalista hapenottokykyä kuuden viikon aikana peräti 12 prosentilla ja laskemaan heidän verenpainettaan 7 prosentilla. Vaikka arki olisi kuinka kiireistä, siihen taatusti mahtuu muutama todella lyhyt treenituokio sen sijaan, ettei muka olisi lainkaan aikaa liikkua.

LUE MYÖS: Hapenottokykylaskuri: Mittaa hapenottokykysi helposti TÄÄLLÄ

Lähde: PLOS One

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background