Sydän rakastaa kävelyä

Ihminen on luotu kävelemään, ja vaikkapa juoksuvammasta toipuessa kävely on parasta palauttavaa kuntoilua. Lenkistä saa tehokkaan kuormittamalla pakaroiden ja jalkojen suuria lihaksia sekä käyttämällä käsiään aktiivisesti.

Puoli tuntia kävelyä päivässä riittää!

Näin treeni vaikuttaa sydämeen

Noin 90–100 askelta minuutissa kuormittaa sydäntä ja verenkiertoa kohtuullisesti.

Kohtuullinen liikunta parantaa insuliinin toimintaa, pitää verensokerin vakaana, laskee verenpainetta ja ehkäisee kolesterolin kertymistä verisuonten seinämiin.

Kävelyn hyödyt

Harvard School of Public Healthin tutkimuksen mukaan 30 minuuttia reipasta kävelyä päivässä alentaa sydän- ja verisuonitautien riskiä 18 %.

Diabetesta sairastavilla riski on erityisen korkea, ja heidän kohdallaan päivittäinen kävely pienentää sydäntautikuolleisuusriskiä 34 %.

Reipas kävely polttaa kilometriä kohti lähes yhtä paljon kaloreita kuin juoksu, mutta aikaa kuluu enemmän.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background