Hoikistu joogalla
Hoikistu joogalla

7 solakoittavaa joogaharjoitetta.

© iStock

Kilot karisemaan joogan avulla

Jooga ei ole kuuluisa korkeasta sykkeestä tai huikeasta energiankulutuksesta, mutta hoikistumaan se voi silti saada!

perjantai 25. marraskuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Hoikaksi joogalla

Ei kannata aliarvioida joogan vaikutusta painonpudotukseen. Itse harjoittelussa ei välttämättä kulu paljon energiaa, mutta joogan epäsuorat vaikutukset ovat kiistattomat. Ruokavalion muutos ja treeni eivät nimittäin välttämättä edistä painon­pudotusta kovin tehokkaasti, jos elimistö on stressin kourissa tai voi muuten huonosti, sillä silloin elimistö pyrkii pitämään nesteestä ja rasvasta kiinni säästäen niitä pahan päivän varalle. Säännöllinen jooga rentouttaa kehoa ja mieltä, jolloin painonpudotuksen onnistuminen on askeleen lähempänä.

Katso alta joogan vaikutukset painonpudotukseen.

4 hyvää syytä joogata

  • Stressitaso laskee, mikä auttaa poistamaan elimistöstä nestettä ja vähentämään rasvaa, joihin elimistö tarrautuu stressaantuneena.
  • Ruuansulatusjärjestelmän toiminta aktivoituu. Hyvin toimiva ruuansulatusjärjestelmä auttaa painon­pudotuksessa ja painonhallinnassa.
  • Mieli rauhoittuu ja ajatukset selkiintyvät, jolloin oman olon huomaa helpommin ja havaitsee esimerkiksi onko todella nälkäinen.
  • Kehon asento ja ryhti paranevat, jolloin on helpompi hengittää syvään ja saada lisää happea aivoille. Olo tuntuu energisemmältä ja positiivisemmalta.

Annamme 7 yksinkertaista harjoitusta, jotka auttavat eroon turvotuksesta, kohentavat henkistä ja fyysistä tasapainoa ja lievittävät stressiä. Yhdessä nämä suotuisat vaikutukset edistävät painonhallintaa.

Harjoitukset voi tehdä päivittäin joko sinällään tai muun liikunnan lisäksi.

Lataa ohjelma täältä:

KUNTO PLUS suosittelee

Jos kärsit urheiluvammoista, on erityisen tärkeää, että otat sen huomioon liikuntaharrastuksissasi ja käytät asianmukaisia varusteita. Jos rasitat vammakohtaa liiaksi ja käytät varusteita, joissa ei pysy tarpeeksi lämpimänä ja kuivana, vammojen paraneminen kestää pitkään, ja ne saattavat jopa uusiutua.

On tärkeää pukeutua sään mukaisesti. Jos vaivana ovat polvi- ja nivusvammat ja huonosti paranevat tai helposti uusiutuvat venähdykset, on hyvä käyttää trikoita, joiden leikkaus ja materiaali tukee lihaksia.

KUNTO PLUSsan tilaajalahjana olevat Active Fitin tekniset talvijuoksuhousut istuvat hyvin ja ovat mukavat yllä. Housujen talvikäyttöön suunniteltu materiaali on lämmintä ja hengittävää, ja lahkeissa on heijastimet edessä ja takana niin, että näyt pimeällä. Kosteutta siirtävä materiaali varmistaa, että iho pysyy juoksulenkillä kuivana ja mukavan lämpimänä. Materiaali tuntuu miellyttävältä yllä, ja litteät saumat eivät hankaa ihoa. Housuissa on myös näppärä pikku tasku, joustovyötärö ja lahkeissa heijastinyksityiskohdat edessä ja takana. Kun nyt tilaat tekniset juoksuhousut ja 4 KUNTO PLUS -lehden numeroa, etusi on 77,90 euroa!

Katso hyvä tarjous täältä

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee