Ratkaisuja nukahtamisongelmiin

4 vinkkiä iltaan

Vaivaavatko ahdistava ajatukset nukkumaan mennessä? Näin voit saada levollisen mielen ja unen päästä kiinni.

maanantai 7. lokakuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

1. Liiku

Liikunta pakottaa ajatukset pois vanhoilta urilta, sillä liikkuessasi tarkkailet, mitä kehossasi tapahtuu. Kuntoilu myös väsyttää luonnollisesti, joten nukahdat illalla helpommin ja vältät ikävät ajatukset. Kävele, juokse, joogaa tai valitse itsellesi jokin muu mieluisa laji.

2. Ota lämmin kylpy tai suihku

Sukella suloiseen kylpyyn tai ota lämmin suihku ennen nukkumaanmenoa. Nauti eteeristen öljyjen ja lämmön rentouttavasta vaikutuksesta. Se laskee kierroksiasi.

3. Soita hyvälle ystävälle

Tiedät varmasti kenelle. Hänelle, joka saa sinut aina nauramaan olitpa kuinka väsynyt tahansa. Soita hänelle tai käy kylässä. Nauti täysillä naurusta, ilosta ja mukavasta yhdessäolosta.

4. Rauhoitu

Käytä 3 minuuttia seurataksesi hengitystäsi ja kuinka se muuttuu koko ajan syvemmäksi. Voit kuvitella hengittäväsi kuin nukkuva vauva. Toista hengitysharjoitus aamulla.


Pitkätkään unet eivät ole tae siitä, että saat riittävästi syvää unta. Lue, paljonko syvää unta pitäisi saada yössä – ja mistä tiedät, saatko tarpeeksi.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee