Liikunnan lajeja vaikeaan stressiin

Rauhallinen liikunta lievittää pahaakin stressiä.

Pahasti stressaantuneena tuntuu suorastaan sairaalta, koska immuunipuolustuskin kärsii stressistä.

Kovan stressin tunnusmerkit

Olo tuntuu sairaalta, sillä vastustuskyky on heikentynyt. Vatsa oikkuilee, verenpaine on koholla ja kuukautiset saattavat olla epäsäännölliset. Asioita unohtuu, ja muiden ihmisten läsnäolo häritsee. Tekee mieli lohturuokaa.

Vaikeaa stressiä lievittäviä lajeja

Jooga, meditaatio, mindfulness, kävely.

Miksi juuri näitä lajeja?

Vaikea stressi vaatii rauhoittumista ja oravanpyörästä pois hyppäämistä. Kiivas syke ja stressihormonit kuormittavat sydäntä, joten rankka treeni ei sovi vaan rasittaa vain entisestään.

Elimistö täytyy tyynnytellä meditatiiviseen tilaan, jossa kehon lisäksi myös mieli rentoutuu. Mietiskelyn parhaita puolia on se, että vaikutus tuntuu heti. Meditoimalla voikin korjata tilanteen välittömästi, jos stressi kaappaa kehon ja mielen panttivangikseen.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background