Liikunnan lajeja keskivaikeaan stressiin

Melko pahasti stressaantuneena uuvuttaa, eikä mitään jaksaisi aloittaa.

Liikunta lievittää keskivaikeaa stressiä.

Keskivaikean stressin merkit

Olo on uupunut valtaosan päivästä, ja asioiden tekemiseen on hankala tarttua. Innostus on tipo tiessään, ja mieliala ailahtelee. Työ tuntuu ikävältä, eikä uusia ideoita ilmaannu. Illalla ei tahdo saada unta, ja uni on katkonaista.

Keskivaikeaa stressiä lievittävät lajit

Juoksu, pyöräily, uinti, soutu ja crosstraining (mutta rennosti)

Miksi juuri nämä lajit?

Juoksun, uinnin ja pyöräilyn rytmikkäät ja toistuvat liikkeet rauhoittavat mieltä, joten katseen voi kääntää sisäänpäin ja antaa ajatusten virrata.

Lyhytkin treenituokio riittää rentoutumiseen, mutta vasta pitkään jatkuva lenkki palkitaan runner’s high -kokemuksella eli kaikenkattavalla onnentunteella, joka vie stressin mennessään.

Älä kuitenkaan treenaa liikaa ja aja elimistöäsi ylikuntoon, sillä se vain pahentaa stressiä.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background