Liikunnan lajeja keskivaikeaan stressiin

Melko pahasti stressaantuneena uuvuttaa, eikä mitään jaksaisi aloittaa.

Liikunta lievittää keskivaikeaa stressiä.

Keskivaikean stressin merkit

Olo on uupunut valtaosan päivästä, ja asioiden tekemiseen on hankala tarttua. Innostus on tipo tiessään, ja mieliala ailahtelee. Työ tuntuu ikävältä, eikä uusia ideoita ilmaannu. Illalla ei tahdo saada unta, ja uni on katkonaista.

Keskivaikeaa stressiä lievittävät lajit

Juoksu, pyöräily, uinti, soutu ja crosstraining (mutta rennosti)

Miksi juuri nämä lajit?

Juoksun, uinnin ja pyöräilyn rytmikkäät ja toistuvat liikkeet rauhoittavat mieltä, joten katseen voi kääntää sisäänpäin ja antaa ajatusten virrata.

Lyhytkin treenituokio riittää rentoutumiseen, mutta vasta pitkään jatkuva lenkki palkitaan runner’s high -kokemuksella eli kaikenkattavalla onnentunteella, joka vie stressin mennessään.

Älä kuitenkaan treenaa liikaa ja aja elimistöäsi ylikuntoon, sillä se vain pahentaa stressiä.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background