Pitääkö lantionpohjaa jumpata?

Ystäväni jumppaa ahkerasti lantionpohjaansa, vaikka hän ei ole koskaan synnyttänyt. Onko jumpasta silti hyötyä?

Nainen makaa sängyllä

Kyllä, lantionpohjaa kannattaa jumpata, sillä vahvasta lantionpohjasta on paljon hyötyä joka naiselle. Kaikkien muiden lihasten tavoin myös lantionpohjan lihaskunnosta on huolehdittava jatkuvasti - ei vain synnytyksen jälkeen. Lantionpohjan tärkeä tehtävä on kannatella muun muassa virtsarakkoa, kohtua ja suolistoa. Mitä vahvempi lantionpohja on, sitä paremmin se hoitaa tehtävänsä. Vahva ja hallittu lantionpohja parantaa myös seksielämää.

Veltostuneen lantionpohjan keskeisimpiä seurauksia on virtsankarkailu. Noin 500 000 suomalaisnaisella on virtsanpidätysongelmia, ja joka neljäs yli 35-vuotias nainen kokee jossakin elämänsä vaiheessa jonkinlaista virtsankarkailua. Jo siksi kannattaa jumpata lantionpohjaa, niin voi jatkossakin hyppiä, tanssia ja juosta ilman huolta lirahtelusta.

LUE MYÖS: Näin treenaat lantionpohjan lihaksiasi

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background