5 tapaa tarkistaa lantionpohjan lihasten supistuminen

1. Tunne supistus

Aseta sormi välilihalle. Lihasten supistumisen ja rentoutumisen pitäisi tuntua välilihan jännittymisenä ja rentoutumisena.

LUE MYÖS: Näin treenaat lantionpohjan lihaksiasi

2. Katso peilistä

Levitä jalkasi ja katso alapäätäsi peilistä, kun supistat lantionpohjan lihaksia. Emättimen ja peräaukon supistuminen näkyy, kun supistus tehdään oikein.

3. Tunnustele emättimen kautta

Aseta sormi emättimeen ja tunnustele supistaessasi painuuko peräaukko sormea vasten ja kohoaako emättimen takaseinämä.

4. Katkaise virtsasuihku

Vanha tapa, jossa virtsasuihku katkaistaan supistamalla
lantionpohjaa, on edelleen käyttökelpoinen puristustekniikan
tarkistamisessa, mutta sitä EI pidä käyttää harjoituksena, sillä se lisää tulehdusriskiä.

5. Tunnustele häntäluuta

Supistuksen voi tarkistaa seisten painamalla häntäluuta supistuksen aikana. Häntäluun tulisi liikahtaa alaspäin ja sitä ympäröivien kudosten jännittyä.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background