5 tapaa tarkistaa lantionpohjan lihasten supistuminen

1. Tunne supistus

Aseta sormi välilihalle. Lihasten supistumisen ja rentoutumisen pitäisi tuntua välilihan jännittymisenä ja rentoutumisena.

LUE MYÖS: Näin treenaat lantionpohjan lihaksiasi

2. Katso peilistä

Levitä jalkasi ja katso alapäätäsi peilistä, kun supistat lantionpohjan lihaksia. Emättimen ja peräaukon supistuminen näkyy, kun supistus tehdään oikein.

3. Tunnustele emättimen kautta

Aseta sormi emättimeen ja tunnustele supistaessasi painuuko peräaukko sormea vasten ja kohoaako emättimen takaseinämä.

4. Katkaise virtsasuihku

Vanha tapa, jossa virtsasuihku katkaistaan supistamalla
lantionpohjaa, on edelleen käyttökelpoinen puristustekniikan
tarkistamisessa, mutta sitä EI pidä käyttää harjoituksena, sillä se lisää tulehdusriskiä.

5. Tunnustele häntäluuta

Supistuksen voi tarkistaa seisten painamalla häntäluuta supistuksen aikana. Häntäluun tulisi liikahtaa alaspäin ja sitä ympäröivien kudosten jännittyä.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background