Kalsium: 10 parasta lähdettä

Kalsium on tärkeää luustolle ja hampaille, mutta se parantaa myös verenpainetta ja lisää lihasten kestävyyttä. Jutusta selviää, mitkä ovat 10 parasta kalsiumin lähdettä.

Parmesaani

PARMESAANI – yksi parhaista kalsiumin lähteistä.

© iStock

Kalsium on tarpeen luuston ja hampaiden kunnon ylläpitämiselle, mutta myös terveelliselle verenpaineelle ja kestäville lihaksille. Jos et välitä maitotuotteista, kalsiumia on hyödyllisiä määriä myös tummanvihreissä kasviksissa, kuten parsakaalissa, lehtikaalissa ja pinaatissa. Jotta kalsium imeytyisi ihanteellisesti, on tärkeää saada tarpeeksi D-vitamiinia ja magnesiumia, joten syö vaihtelevaa ruokaa ja kalaa viikoittain – varsinkin talvella.

Artikkeli on ilmestynyt aiemmin KUNTO PLUSsan numerossa 5/2022.

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background