KUNTO PLUSsan 8 viikon Uusi alku: "Makeanhimoni on poissa"

Kristiina osallistui Uusi alku -verkkovalmennukseen ja noudatti sen kuutta periaatetta. Tuloksena 8 kilon painonpudotus, energisempi olo ja kadonnut makeanhimo. Tutustu tarkemmin Kristiinan kokemuksiin.

Kristiina osallistui KUNTO PLUSsan Uusi alku -ohjelmaan

UUSI ALKU AUTTAA ELINTAPOJEN MUUTOKSESSA – Kristiina sai lopultakin makeanhimonsa hallintaan.

© wichmann+bendtsen

”Tunnen oloni aivan uudella lailla kevyeksi ja jaksan liikkua aivan eri lailla kuin ennen”, kertoo Kristiina. Hän on onnellinen myös siitä, että on päässyt eroon makeanhimosta.

Uusi alku -ohjelma ei kiellä syömästä sokeria, mutta Kristiina halusi itse jättää lisätyn sokerin kokonaan.

”Minun on pakko olla tässä asiassa aivan ehdoton. Kun esimerkiksi menen elokuviin, otan mukaan omenalohkoja ja pähkinöitä, ja se toimii oikein hyvin. En uskalla ottaa ensimmäistäkään karkkia, koska pelkään, että jään taas koukkuun.”

Kristiina halusi laihtua Uusi alku -ohjelmalla ja alkoi noudattaa ravitsemusperiaatteita, käydä spinningissä ja treenata lihaksia TRX-nauhoilla. Kristiina laihtui ensin kahdeksassa viikossa viisi kiloa, ja sen jälkeen on lähtenyt vielä kolme kiloa.

”Ei tarvitse olla ydinfyysikko osatakseen syödä niin, että laihtuu, mutta ilman kenenkään tukea siihen ei vain tahdo millään pystyä. Uusi alku sopii minulle siksi, että se ei ole mikään väliaikainen kuuri vaan ruokaremontti, joka on yksinkertainen toteuttaa ja joka ei vaadi täydellistä ehdottomuutta”, Kristiina sanoo.

Sokerin pois jättämisen lisäksi suurin muutos Kristiinalle oli kasvisten määrän roima lisääminen.

”Aikaisemmin en syönyt kasviksia aamiaisella, ja siihen olen nyt panostanut kovasti. Edelleen kyllä tuntuu siltä, että heti aamusta ei huvita pistellä poskeen vihanneksia. Yleensä syön kaurapuuroa ja maitoa ja niiden kanssa reilusti mustikoita ja vähän manteleita”, Kristiina kertoo.

”Olen myös vähentänyt punaisen lihan syömistä, kun aloin oikein ajatella, miten epäterveellistä se on. Lihan sijasta meillä syödään nyt paljon enemmän kasvisruokaa ja varsinkin papuja ja linssejä.”

LUE MYÖS: 3 uskomusta kasvisruuasta

Newsletter background