Harjoitus 2: Kaalimato

Välineet

Matto tai huopa alustaksi.

Harjoituksen osat

A) Vatsarutistus
Asetu selinmakuulle kädet sivuilla. Nosta alavartaloa ja ylävartaloa toisiaan kohti. Pidä kädet ja jalat sentin pari irti lattiasta, niin vatsalihakset pääsevät töihin. Puhalla samalla ulos suhisten.

Laskeudu alkuasentoon rauhallisesti niin, että selkä tukeutuu alustaan nivel kerrallaan lantiosta alkaen.

B) Selkäliike
Kierähdä päinmakuulle, kädet peukalot ylöspäin. Nosta kädet ja jalat niin ylös kuin jaksat. Hengitä samalla syvään sisään. Laske kädet ja jalat hitaasti alas.

Treeni

  • 1. sarja:
    vatsarutistus, selkäliike
  • 2. sarja:
    2 vatsarutistusta, 2 selkäliikettä

    Jatka lisäämällä toistojen määrää niin kauan kuin jaksat. Pidä sitten minuutin tauko, jos aiot vielä jatkaa.

Vaikutus

  • Vatsa
  • Reidet
  • Pakarat
  • Selkä
  • Lantio

    No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

    KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
    Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
    Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

    • 10–30 min treenivideot
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
    • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

    Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


    Newsletter background