Harjoitus 2: Kaalimato

Välineet

Matto tai huopa alustaksi.

Harjoituksen osat

A) Vatsarutistus
Asetu selinmakuulle kädet sivuilla. Nosta alavartaloa ja ylävartaloa toisiaan kohti. Pidä kädet ja jalat sentin pari irti lattiasta, niin vatsalihakset pääsevät töihin. Puhalla samalla ulos suhisten.

Laskeudu alkuasentoon rauhallisesti niin, että selkä tukeutuu alustaan nivel kerrallaan lantiosta alkaen.

B) Selkäliike
Kierähdä päinmakuulle, kädet peukalot ylöspäin. Nosta kädet ja jalat niin ylös kuin jaksat. Hengitä samalla syvään sisään. Laske kädet ja jalat hitaasti alas.

Treeni

  • 1. sarja:
    vatsarutistus, selkäliike
  • 2. sarja:
    2 vatsarutistusta, 2 selkäliikettä

    Jatka lisäämällä toistojen määrää niin kauan kuin jaksat. Pidä sitten minuutin tauko, jos aiot vielä jatkaa.

Vaikutus

  • Vatsa
  • Reidet
  • Pakarat
  • Selkä
  • Lantio

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background