Baletin inspiroimia tunteja

Ballerinan sorjaa vartaloa ei saa ilman balettitreeniä. Baletista insipiraatiota saaneet tunnit, kuten cardio barre, cardio ballet ja ballet core, eivät edellytä baletin teknisten käsitteiden hallintaa.

Ballerinan sorjan vartalon voi saada baletista ammentavalla treenillä.

Tanssijan vartaloa ilman balettikoulua toivoville on kehitetty ryhmäliikuntatunteja, jotka pohjautuvat baletin liikekieleen, mutta joihin on otettu mukaan voima- ja kestävyysharjoitteita. Uudet baletista insipiraatiota saaneet tunnit, kuten cardio barre ja cardio ballet, eivät edellytä baletin teknisten käsitteiden hallintaa. Idea näihin tunteihin tulee Hollywoodista, mutta konsepti on rantautumassa myös Eurooppaan.

Mistä kardiobaletissa on kyse?

Cardio barressa ja cardio balletissa treenataan notkeutta, voimaa ja kestävyyttä yhdistämällä baletin perusaskeleita esimerkiksi tankoharjoituksiin. Tämän tyyppisillä tunneilla erityisesti keskivartalon syvät lihakset saavat tehokasta treeniä.

Treenin vaikutus

Myös käsi ja jalkalihakset vahvistuvat, vartalo kiinteytyy ja ryhti paranee. Pääpaino on vartalon muokkaamisessa, ei niinkään musiikin pyörteisiin heittäytymisessä. Suomessa on tarjolla esimerkiksi ballet core -tunteja, joilla helppoja baletin askeleita yhdistetään keskivartalon lihasten treeniin.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background