Baletin inspiroimia tunteja

Ballerinan sorjaa vartaloa ei saa ilman balettitreeniä. Baletista insipiraatiota saaneet tunnit, kuten cardio barre, cardio ballet ja ballet core, eivät edellytä baletin teknisten käsitteiden hallintaa.

Ballerinan sorjan vartalon voi saada baletista ammentavalla treenillä.

Tanssijan vartaloa ilman balettikoulua toivoville on kehitetty ryhmäliikuntatunteja, jotka pohjautuvat baletin liikekieleen, mutta joihin on otettu mukaan voima- ja kestävyysharjoitteita. Uudet baletista insipiraatiota saaneet tunnit, kuten cardio barre ja cardio ballet, eivät edellytä baletin teknisten käsitteiden hallintaa. Idea näihin tunteihin tulee Hollywoodista, mutta konsepti on rantautumassa myös Eurooppaan.

Mistä kardiobaletissa on kyse?

Cardio barressa ja cardio balletissa treenataan notkeutta, voimaa ja kestävyyttä yhdistämällä baletin perusaskeleita esimerkiksi tankoharjoituksiin. Tämän tyyppisillä tunneilla erityisesti keskivartalon syvät lihakset saavat tehokasta treeniä.

Treenin vaikutus

Myös käsi ja jalkalihakset vahvistuvat, vartalo kiinteytyy ja ryhti paranee. Pääpaino on vartalon muokkaamisessa, ei niinkään musiikin pyörteisiin heittäytymisessä. Suomessa on tarjolla esimerkiksi ballet core -tunteja, joilla helppoja baletin askeleita yhdistetään keskivartalon lihasten treeniin.

Tämän hetken suosituimmat
Voimaharjoittelu

Selän tehotreenillä eroon selkäkivuista

Painonhallintamotivaatio

Laihduttajan alkoholivalinnat

Hyvinvointi

Sidekudos – 8 sidekudosta huoltavaa harjoitetta

Lihaskuntoliikkeet

24 kyykkyharjoitetta

Lihaskuntoliikkeet

1. päivä

Energiankulutus

LASKURI: Kaloritarve

Ennaltaehkäisy

NÄIN helpotat vatsan turvotusta

Letut ja lettutaikina

VIDEO: Terveelliset ja herkulliset banaaniletut 5 minuutissa

295 kcal
5 minuuttia
Terveelliset välipalat

Iskeekö ruuanhimo illalla?

Mehut

Inkiväärishotti tekee hyvää

1:15 tuntia
Lisää aiheesta: Tanssi
Tanssi

5 kysymystä ja vastausta tanssillisesta liikunnasta

Tanssi

KUNTO PLUS opetteli twerkkaamisen perusteet

Tanssi

KUNTO PLUS High Heels -tunnilla

Tanssi

Tanssi kunto korkealle

Tanssi

Zumban uudet kuviot

Newsletter background
KUNTO PLUSsan suositukset
Superfood

Katso parhaat punakaalireseptit täältä

Ennaltaehkäisy

Miksi saunominen on terveellistä

Psykologia

Tee testi: Oletko optimisti vai pessimisti?

Kuntoplus

KUNTO PLUSsan treenivideot ja ruokalistat – nyt on helppo elää terveellisesti!

Ennaltaehkäisy

Onko yöhikoilu huolestuttava juttu?

5 km juoksuohjelmat

Kuunneltava juoksuohjelma: 12 viikon kuluttua juokset 5 km – vaikka aloitat nollasta

Litteä vatsa

Vatsatreeni vasta-alkajille: Tehokas treeniohjelma tuottaa tuloksia!

Treeni

Lisää virtaa aamuun lempeällä ohjelmalla

Psykologia

Masennustesti: Onko kyseessä masennus vai ohimenevä alakulo?

Voimaharjoittelu

Vasta-alkaja? Näin pääset helposti lihaskuntotreenin alkuun