Virkistävä jalkajumppa juoksijalle

Joskus askel alkaa painaa armottomasti kesken juoksulenkin, ja jalat tuntuvat raskailta pökkelöiltä. Jäykkyyttä voi kuitenkin ehkäistä lyhyellä jumppatuokiolla, joka vetristää jalkoja ja keventää askelta.

Lenkkeilijä juoksee mudassa

Vetristä tönkköjalat helpolla jumpalla

Juoksu pistää jalat koville: rakkojen ja haavojen lisäksi kilometrien nieleminen voi myös tehdä pitkän lenkin mittaan jaloista jäykän ja raskaan tuntuiset.

Juoksun rasittamia jalkoja voi kokeilla vetristää ja virkistää seuraavilla yksinkertaisilla harjoituksilla, joita voi tehdä aina sopivan tauon tullen.

3 harjoitusta juoksijalle

  • Istu jalat maassa. Levitä varpaita niin paljon kuin voit 10 sekunnin ajan ja rentouta. Toista 10 kertaa.

  • Istu niin, että jalat ovat irti maasta. Koukista varpaita vuoroin ylös ja alas. Jatka minuutin ajan.

  • Seiso molemmat jalat maassa, ja nouse seisomaan toisen päkiän varaan viideksi sekunniksi. Vaihda sitten jalkaa.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background