Tietovisa: Ovatko proteiinipitoisuudet hallussa?

Mikä pitää sisällään eniten proteiinia – naudanliha, broileri, kananmuna vai kenties palkokasvit? Tee pieni tietovisamme ja testaa tietosi proteiininlähteistä.

Eri proteiininlähteitä leikkuulaudalla: lohta, nautaa, broileria ja kananmunaa.

PROTEIINIVISA – ovatko parhaat proteiinilähteet hallussa? Testaa tietosi täällä.

© iStock

Se tekee kylläiseksi, edistää palautumista treenin jälkeen ja sitä tarvitaan lihasmassan kasvattamiseen. Elimistö ei pysty tuottamaan sitä itse, minkä vuoksi proteiinia on elintärkeää saada riittävästi ravinnosta.

Yleisesti ottaen proteiinia on paljon eläinperäisissä ruoka-aineissa, kuten lihassa, kalassa, munissa ja maitotuotteissa. Mikäli noudattaa kasvis- tai vegaaniruokavaliota tai haluaa pienentää ruokansa hiilijalanjälkeä, hyviä proteiininlähteitä ovat esimerkiksi linssit ja pavut sekä erilaiset kasviproteiinivalmisteet kuten tofu ja seitan. Viljoista kvinoa on erityisen proteiinipitoista, kasviksista herneet ja parsakaali.

Mutta missä on kaikkein eniten proteiinia? Testaa tietosi pienessä tietovisassamme!

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background