Haluatko vähentää makeansyöntiä?

Iskeekö makeanhimo monta kertaa päivässä? Voit itse hallita makeansyöntiäsi, kunhan ensin hahmotat, paljonko makeaa oikein tulee syötyä. Kerromme, miten selviät heikkojen hetkien yli.

Erilaisia makeisia

HALUATKO VÄHENTÄÄ MAKEANSYÖNTIÄ? Jos et tiedä tarkkaan, kuinka paljon makeaa syöt, piirrä rasti kalenteriin joka päivä, kun olet nauttinut pienen annoksen makeaa.

© iStock

Terveelliseen ruokavalioon mahtuu myös makeita herkkuhetkiä – ei kuitenkaan joka päivä eikä suuria määriä. 18–60-vuotiaan naisen viikon ruokalistalle sopii enintään 5 pientä makeaa annosta. Useimpien ongelmana on makean määrän rajoittaminen, ja siksi annos lipsahtaa usein turhan suureksi.Yksi annos on noin 170 kcal.

Odota!

Jos olet tottunut syömään sokeria päivittäin, ensimmäiset päivät ilman sitä ovat vaikeita. Makeanhimo kuitenkin häviää nopeasti, ja pian huomaat, ettet väsy enää niin herkästi päivisin ja nukut paremmin öisin.

Mieti, milloin makeanhimo tavallisimmin yllättää, ja valmistaudu niiden hetkien varalle.

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background