Kummat ovat terveellisempiä, katkaravut vai simpukat?

Meren herkkujen ravintoainesisällössä on eroja. Katkaravuissa on muun muassa selvästi simpukoita enemmän proteiinia.

Katkaravut ja simpukat ovat oivallisia proteiinin lähteitä. Näissä äyriäisissä on proteiinin lisäksi myös sydänystävällisiä omega-3-rasvahappoja. Äyriäisistä saa myös runsaasti jodia, joka edistää aineenvaihduntaa.

Katkaravuissa on selvästi simpukoita enemmän proteiinia sataa grammaa kohti.

Onko rasvaa kehossa jo riittämiin? Lue lisää rasvaprosentista täältä

Kumpia kannattaa valita?

Koska katkaravuissa on selvästi simpukoita enemmän proteiinia, ne ovat ihanteellista ravintoa laihduttajalle, joka haluaa tehostaa energiankulutustaan.

Katkaravut edistävät hyvin myös lihasten palautumista rankasta treenistä, niissä on simpukoita vähemmän rasvaa mutta enemmän omega-3-rasvahappoja.
Simpukoissa taas on runsaasti kivennäisaineita, kuten rautaa, jodia ja seleeniä.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background