Kummat ovat terveellisempiä, katkaravut vai simpukat?

Meren herkkujen ravintoainesisällössä on eroja. Katkaravuissa on muun muassa selvästi simpukoita enemmän proteiinia.

Katkaravut ja simpukat ovat oivallisia proteiinin lähteitä. Näissä äyriäisissä on proteiinin lisäksi myös sydänystävällisiä omega-3-rasvahappoja. Äyriäisistä saa myös runsaasti jodia, joka edistää aineenvaihduntaa.

Katkaravuissa on selvästi simpukoita enemmän proteiinia sataa grammaa kohti.

Onko rasvaa kehossa jo riittämiin? Lue lisää rasvaprosentista täältä

Kumpia kannattaa valita?

Koska katkaravuissa on selvästi simpukoita enemmän proteiinia, ne ovat ihanteellista ravintoa laihduttajalle, joka haluaa tehostaa energiankulutustaan.

Katkaravut edistävät hyvin myös lihasten palautumista rankasta treenistä, niissä on simpukoita vähemmän rasvaa mutta enemmän omega-3-rasvahappoja.
Simpukoissa taas on runsaasti kivennäisaineita, kuten rautaa, jodia ja seleeniä.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background