Pyöräily on mainiota treeniä painonpudottajalle

Työmatkapyöräily voi hoikistaa yhtä paljon kuin säännöllinen vapaa-ajan treeni.

Nainen keltaisessa pyöräilytakissa

Hyppää pyörän selkään

Kevään tulo on hyvä syy vaihtaa auto fillariin ja kuitata päivän treeni arkipyöräilyllä. Energiaa kuluu nimittäin pyörän selässä työmatkoilla yhtä paljon kuin vapaa-ajan treenissä kuluisi.

LUE MYÖS: Sähköpyörä innostaa pyöräilemään

Tanskalaisessa tutkimuksessa seurattiin kolmea ylipainoisten naisten ryhmää, jotka alkoivat harrastaa liikuntaa kolmesti viikossa. Yksi ryhmä treenasi kovaa lyhyitä jaksoja kerrallaan, toinen treenasi kohtalaisella teholla pitempään ja kolmas ryhmä pyöräili keskimäärin 14 kilometrin työmatkan päivittäin.

Kaikki koehenkilöt kuluttivat yhtä paljon energiaa viikossa, ja pyöräily hoikisti vähintään yhtä tehokkaasti kuin treenaaminenkin. Pyöräilijät laihtuivat jopa puolitoista kiloa enemmän kuin kohtuullisella teholla treenanneet.

Lähde: Kööpenhaminan yliopisto

Painon pudotus 6 kuukaudessa

  • Kohtuullinen treeni (5 x 55 min/vko) 2,6 kg
  • Kovatehoinen treeni (5 x 35 min/vko) 4,5 kg
  • Työmatkapyöräily (5 x 14 km/vko) 4,2 kg

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background