Pyöräily on mainiota treeniä painonpudottajalle

Työmatkapyöräily voi hoikistaa yhtä paljon kuin säännöllinen vapaa-ajan treeni.

Nainen keltaisessa pyöräilytakissa

Hyppää pyörän selkään

Kevään tulo on hyvä syy vaihtaa auto fillariin ja kuitata päivän treeni arkipyöräilyllä. Energiaa kuluu nimittäin pyörän selässä työmatkoilla yhtä paljon kuin vapaa-ajan treenissä kuluisi.

LUE MYÖS: Sähköpyörä innostaa pyöräilemään

Tanskalaisessa tutkimuksessa seurattiin kolmea ylipainoisten naisten ryhmää, jotka alkoivat harrastaa liikuntaa kolmesti viikossa. Yksi ryhmä treenasi kovaa lyhyitä jaksoja kerrallaan, toinen treenasi kohtalaisella teholla pitempään ja kolmas ryhmä pyöräili keskimäärin 14 kilometrin työmatkan päivittäin.

Kaikki koehenkilöt kuluttivat yhtä paljon energiaa viikossa, ja pyöräily hoikisti vähintään yhtä tehokkaasti kuin treenaaminenkin. Pyöräilijät laihtuivat jopa puolitoista kiloa enemmän kuin kohtuullisella teholla treenanneet.

Lähde: Kööpenhaminan yliopisto

Painon pudotus 6 kuukaudessa

  • Kohtuullinen treeni (5 x 55 min/vko) 2,6 kg
  • Kovatehoinen treeni (5 x 35 min/vko) 4,5 kg
  • Työmatkapyöräily (5 x 14 km/vko) 4,2 kg

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background