Laihdu kuntosalitreenin avulla
Treeniohjelma, jonka avulla hoikistut ja kiinteydyt

Kolme kuntosalitreeniä viikossa ja viikon­loppuisin puolen tunnin kävely- tai pyörälenkki – siinä on vahvan ja kiinteän kehon resepti.

© J. Helbig

Hoikistu kuntosalitreenin avulla

Onko haaveissasi hoikka ja vahva keho? Entä kiinnostaako kuntosalitreeni? Jos vastasit molempiin kysymyksiin myöntävästi, meillä on juuri sinulle sopiva treeniohjelma. Kun laitat treenin lisäksi vielä ravitsemuksen kuntoon, tuloksia tulee vääjäämättä.

keskiviikko 31. lokakuuta 2018 teksti R. Hansen & I. Eriksen

Lihaskuntotreenillä kohti unelmavartaloa

Henkilökohtaisen valmentajan Rikke Hansenin asiakkailla on yleensä aina sama toive: hoikempi, kiinteämpi ja vahvempi keho. Hänen ensimmäinen neuvonsakin on useimmiten sama: heitä vaa'alla vesilintua.

– Asiakkaani olettavat usein, että unelmavartalon saadakseen pitää vain laihduttaa. Minä korostan kuitenkin aina painon pudottamisen sijaan ylimääräisestä rasvasta eroon pääsemistä: kiinteämpi keho ei suinkaan välttämättä ole ­sen kevyempi, sanoo jo vuosia liikunta- ja ravitsemusvalmentajana toiminut Hansen.

Hansen painottaa sekä oikean ruokavalion että treenin merkitystä. Jos vain alkaa syödä vähemmän, paino toki ennen pitkää putoaa, mutta se ei vielä tee kehosta sen timmimmän näköistä saati vahvista lihaksia. Kiinteä ja hyväkuntoinen vartalo edellyttää treeniä, mutta toisaalta pelkkä liikkuminenkaan ei usein yksinään auta tuottamaan toivetuloksia. Toimivin taktiikka onkin yhdistää tehokas treeni ja sitä tukeva terveellinen ruokavalio. Tulokset eivät tällöin näy niinkään pienempinä lukemina vaa'alla vaan kiinteämpänä olemuksena peilissä, ­sillä samalla kun rasvan osuus vähenee, elimistö kehittää lihasmassaa, joka painaa rasvaa enemmän. 

Treenaa neljä kertaa viikossa

Ohjelmaan kuuluu neljä viikoittaista treenipäivää: kolmena tehdään raskaat harjoitukset ja yhtenä kevyt, palauttava treeni. Treenipäivien välissä on lepopäiviä, joiden aikana keho saa palautua seuraavia treenejä varten. Neljä viikoittaista treeniä voi alkuun kuulostaa paljolta, mutta viikkoon jää kuitenkin edelleen vielä kolme vapaapäivää, minkä ­lisäksi viikonloppuna tehtävä neljäs ja muutenkin ­kevyt treeni vie vain puoli tuntia.

Tästä suoraan treeniohjelmaan

Viikko-ohjelman avulla hoikaksi
Treeniohjelma

Treenaaminen ja ruokavaliosta huolehtiminen palkitsevat ulkoisen olemuksen lisäksi myös energisempänä olona sekä parempana yöunena ja mielialana. Joko aloitetaan?

Henkilökohtaisen valmentajan kunto-ohjelma ja ravitsemussuunnitelma

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee