Rasvanpoltto kuntosalitreenillä

Käyn kuntosalilla pudottaakseni painoani. Millaisella ohjelmalla saisin rasvan parhaiten palamaan?

Yleensä kannattaa lisätä treenin tehoa. Rankat intervallit ovat tehokasta treeniä laihduttajalle. Ne kuluttavat runsaasti energiaa ja tehostavat jälkipolttoa, jolloin rasvaa palaa tuntikausia treenin jälkeen.

Kuntosalilaitteet sopivat hyvin intervallitreeniin, koska laitteiden tehoa on helppo säädellä. Ellet saa innostettua itseäsi intervalleihin, liikuntakeskuksissa on tarjolla paljon ryhmätunteja, joihin kuuluu myös sykettä kohottavia intervalli­jaksoja.

Kun haluat pitää taukoa kova­tehoisessa harjoittelussa, rasvan polttamiseksi kannattaa liikkua pitkåäkestoisesti matalalla sykkeellä. Voit esimerkiksi hölkätä pitkään juoksumatolla katsoen vaikka samalla televisiota.

Rankka treeni, kuten 20-30 min kovalla teholla kuluttaa paljon kaloreita, mutta voi vastaavasti tehdä nälkäiseksi, jolloin treenin jälkeen tulee helposti syötyä kulutetut kalorit takaisin. Rasvanpolttoon on kaksi tietä: lyhytkestoinen kovatehoinen liikunta tai pitkäkestoinen liikunta alhaisella sykkeellä.

Rasvanpolttotreeniä kuntokeskuksissa

Yhteistä näille tunneille on, että niihin kuuluu rankkoja jaksoja, jotka nostavat sykkeen erittäin korkealle.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background