Nainen treenaa kuntopyörällä kuntokeskuksessa
© iStock

Näissä lajeissa energiaa kuluu tehokkaasti

Mikä on paras tapa nostaa sykettä, jos haluaa kuluttaa mahdollisimman reippaasti energiaa treenin aikana? Me kerromme!

sunnuntai 27. elokuuta 2017 teksti A. Bruneskjold


Jos treenillä tähdätätään maksimaaliseen energian kulutukseen, lajilla on väliä. Olemme listanneet alle tehokkaimmin energiaa kuluttavat kestävyystreenin muodot.

Reippaasti sykettä nostava kestävyystreeni panee rasvan palamaan, mutta lisäksi kannattaa myös pitää huolta lihaskunnosta. Raskas voimaharjoittelu kasvattaa lihasmassaa, ja mitä enemmän lihasta, sitä enemmän myös energiaa kuluu ympäri vuorokauden.

Treeniohjelma, johon sisältyy sekä sykettä nostaa kestävyystreeniä että lihaksia kehittävää voimaharjoittelua, onkin paras tapa kehittää sekä monipuolisesti kuntoa että tehostaa energian kulutusta.

Energiankulutus viidessä minuutissa

Viiden minuutin aikana eri lajeissa kuluu energiaa 65-kiloiselta treenaajalta keskimäärin seuraavasti:

Juoksu noin 9,5 km/t: 53 kcal

Maastopyöräily: 46 kcal

Tanssi: 42 kcal

Stepperitreeni: 41 kcal

Spinning: 37 kcal

Maantiepyöräily: 37 kcal

SUP-lautailu: 33 kcal

Uinti: 31 kcal

Sulkapalloilu: 30 kcal

Crosstrainer-treeni: 27 kcal

Tennis: 27 kcal

Soutulaitetreeni: 26 kcal

Ripeä kävely: 23 kcal

Arkipyöräily: 22 kcal

Astangajooga: 22 kcal

Normaali kävely: 19 kcal

Jooga: 14 kcal

Rauhallinen kävely: 11 kcal


Kokeile KUNTO PLUSsan kalorilaskuria täällä!


Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee